مدیرعامل خانه تئاتر با بیان اینکه نبستن قرارداد با گروه‌های تئاتری دست دوستان را بازتر می‌گذارد، گفت: اگر «قرارداد تیپ» و حقوق هنرمندان نادیده گرفته شود از نظر قانونی حق‌خواهی خواهیم کرد.

پایگاه خبری تئاتر: ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر در خصوص نادیده گرفته شدن قرارداد تیپ و عدم عقد قرارداد با گروه‌های تئاتری اظهار داشت: قرارداد یکی از شاخص‌های مهمی است که تعهد ایجاد می‌کند. طبیعتا مقداری طفره رفتن از عقد قرارداد دست دوستان را با وجود برخی مشکلات بازتر می‌گذارد.

وی با تاکید براینکه باید بحث قرارداد تیپ و امنیت شغلی هنرمندان برای یک با هم که شده برطرف شود، گفت: ما باید با تعامل به نتیجه مثبت و قانونی دست یابیم و این مشکل را برای آخرین حل کنیم. امیدوار هستم که این امر بتواند به صورت قانون‌مند و یک مصوبه دقیقی اجرایی شود.

مدیرعامل خانه تئاتر تصریح کرد: ممکن است از طرف معاونت مشکلاتی وجود داشته باشد زیرا آقای مرادخانی معاون امور هنری بودجه این معاونت هنری در سال 93، 22 میلیارد و 500 میلیون تومان است که طبیعتا بخشی از آن به دلیل کسری بودجه پرداخت نمی‌شود. به هر حال باید راه‌کارهایی برای بودجه پیدا کرد زیرا این مبلغ قطعا جوابگو نیست.

راد تاکید کرد: اگر قرارداد تیپ و حق و حقوق هنرمندان نادیده گرفته شود از نظر قانونی حق‌خواهی خواهیم کرد. زیرا آنچه می‌خواهیم خواسته‌ای قانونی و منطقی است. سالهاست که بحث امنیت شغلی هنرمند را عنوان می‌کنیم؛ حداقل درصدی از انتظارات‌‌ ما مرتفع شود و مابقی آن به مرور انجام شود.

وی در ادامه به جلسه مدیران معاون هنری و طرح بحث بیمه‌طلایی هنرمندان اشاره کرد و گفت: چند روز پیش جلسه‌ای در معاونت هنری برگزار شد که از بنده هم دعوت کردند تا در آن شرکت کنم. چند مسئله را در دستور کار بود که یکی از آنها بیمه هنرمندان بود. همچنین با توجه به اینکه توانستم خانه تئاتر را بیمه طلایی کنم، از من درخواست کردند که راهکارها را ارائه دهم. امیدوار هستیم که همه هنرمندان بتوانند از بیمه طلایی برخودار شوند.

مدیرعامل خانه تئاتر تصریح کرد: همچنین قرار شد کار گروهی برای بحث مالیات و بخشودگی آن بر اساس بند «ل» ماده 139 تشکیل شود تا بتوانیم مسئله آن را حل کنیم. بنا داریم در اولین فرصت مسائل حقوقی و امنیت شغلی هنرمندان را با ارشاد مورد بررسی قرار دهیم که یکی از آنها قرارداد تیپ است.