گانگستر دهه چهل میلادی که سوژه بسیاری از فیلم‌های هالیوودی است، پس از 85 سال از مرگش نبش قبر می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: جسد «جان دیلینجر» سارق مشهور بانک در دهه ۱۹۳۰ میلادی که برای سال‌ها سوژه فیلم‌های هالیوودی شده بود بنابر درخواست قانونی نوه‌اش، از قبر خارج می‌شود.

«جان دیلینجر» گانگستر سارق بانک دهه چهل میلادی که سوژه بسیاری از فیلم‌های هالیوودی بود، پس از ۸۵ سال از مرگش نبش قبر می‌شود.

بنابر درخواست «مایکل سی تامپسون» نوه این سارق مشهور قرار است جسد وی از قبرستان ایندیاناپولیس نبش قبر شده و به قبرستان «کراون هیل» جایی که قبور دیگر اعضای خانواده و خویشاوندانش قرار دارند، منتقل شود.

این جابجایی جسد که پس از ۸۵ سال صورت می‌گیرد این روزها به خبر داغ رسانه‌های آمریکایی شده است.

البته دلیل اصلی این جابجایی از سوی خانواده جان دیلینجر مشخص نیست. این سارق حرفه‌ای در ۲۲ ماه جولای سال ۱۹۳۴ در شیکاگو بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی و پلیس جان خود را از دست داد.

دیلینجر در سال ۱۹۴۵ سوژه فیلم «دیلینجر» با بازی «لارنس تییِرنی» شد اما امروزه این گانگستر بیشتر بخاطر بازی «جانی دپ» هنرپیشه مشهور حال حاضر سینمای هالیوود در فیلم «دشمنان ملت» ساخته سال ۲۰۰۹ شناخته می‌شود. این فیلم با کارگردانی و نویسندگی «مایکل مان» با نقدهایی مثبت مواجه شد و در گیشه نیز موفق شد و توانست ۲۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشته باشد.