فیلم سینمایی "قسم" به کارگردانی محسن تنابنده در دو روز ابتدایی اکران خود در سینما‌های کشور تنها ۷۷ میلیون تومان فروخته تا به نوعی شروع ناامید کننده‌ای را در پیش داشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی "قسم" به کارگردانی محسن تنابنده در دو روز ابتدایی اکران خود در سینما‌های کشور تنها ۷۷ میلیون تومان فروخته تا به نوعی شروع ناامید کننده‌ای را در پیش داشته باشد.

فیلم سینمایی "قسم" به کارگردانی "محسن تنابنده" از چهارشنبه اکران خود را آغاز کرده اما نتوانسته مخاطب زیادی را به سالن بکشاند، این فیلم با وجود حضور بازیگران پرتعداد شروع خوبی نداشته و حال باید دید آیا می تواند در ادامه روند اکران موفقیتی را به دست آورد یا خیر.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد توانست در رشته‌های بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین صدابرداری، بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه نامزد کسب سیمرغ بلورین شود اما نتوانست هیچکدام از این جوایز را از آن خود نماید.

تنابنده کارنامه فوق العاده درخشانی در تلویزیون داشته و آثار به یادماندنی زیادی را نوشته و یا بازی کرده است. او همواره به عنوان یک بازیگر مولف شناخته می‌شود اما هنوز به موفقیت چندانی در کارگردانی نرسیده است. 

"قسم" دومین تجربه محسن تنابنده در مقام کارگردانی محسوب می‌شود. تنابنده برای نخستین بار فیلم سینمایی "گینس" را کارگردانی کرد که این فیلم با وجود ایده جالب نتوانست موفقیت چندانی را برای تنابنده به همراه بیاورد.

گینس با حضور "رضا عطاران" و بازی خود تنابنده توانست در سال ۱۳۹۳ فروش سه میلیارد تومانی را به ثبت برساند که در آن زمان فروش معقولی بود، اما در هر صورت نخستین فیلم این بازیگر مطرح نقد‌هایی را به همراه داشت.

تنابنده طی سال‌های اخیر سریال پر ببینده و پر مخاطب "پایتخت" را در کارنامه داشته است. وی از سوی کارگردان و بسیاری از عوامل و بازیگران مغز متفکر پایتخت محسوب می‌شود. تنابنده در تمامی نسخه‌های پایتخت ایده پرداز، سرپرست گروه نویسندگان و بازیگر نقش "نقی معمولی" بوده است.

وی طی این سال‌ها حضور در پانزده پروژه سینمایی را تجربه کرده است. از نکات جالب حضور تنابنده در سینما باید به تنوع آثارش اشاره کرد. تنابنده در آثار متفاوتی همچون "سن پطرزبورگ"، هفت دقیقه تا پاییز"، "لامپ ۱۰۰"، "فراری" و "ایران برگر" به ایفای نقش پرداخته است.