مدیر اجرایی تالار شمس مؤسسه بین‌المللی کشورهای فارسی‌زبان با اشاره به تقاضای 20 گروه برای اجرا در این تالار خصوصی تئاتر از حضور داریوش مهرجویی، آتیلا پسیانی، امیررضا کوهستانی و حسن معجونی به عنوان هنرمندان متقاضی اجرا نام برد.

پایگاه خبری تئاتر: عباس غفاری درباره برنامه اجراهای نمایشی تالار شمس در سال جاری گفت: از سال 92 تعدادی تقاضا از سوی گروه‌های نمایشی برای اجرای عمومی در تالار شمس داشتیم. همچنین در سال جاری هم تعدادی از گروه‌های نمایشی متقاضی اجرا در این سالن نمایشی هستند. در کل نزدیک به 20 گروه نمایشی به ما پیشنهاد داده‌اند تا آثارشان را در تالار شمس روی صحنه ببرند.

وی یادآور شد: به دلیل محدودیت زمانی و همچنین داشتن یک سالن اجرای نمایش مجبوریم از بین گروه‌های متقاضی تنها تعدادی از گروه‌ها را انتخاب کنیم. محمد حیدری مدیر تالار شمس راهکاری را ارائه داده مبنی بر اینکه بعد از اجرای نمایش «دو لیتر در دو لیتر صلح» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، نمایش‌ها به صورت 2 اجرایی در تالار شمس اجرا خواهند شد.

مدیر اجرایی تالار شمس درباره چهره‌ها و کارگردان‌های متقاضی اجرا در سال جاری گفت: آقایان داریوش مهرجویی، آتیلا پسیانی، امیررضا کوهستانی، حسن معجونی، نیما دهقان، آروند دشت‌آرای، کیومرث مرادی، رضا حداد، رحمان سیفی‌آزاد و آرش عباسی از جمله هنرمندانی هستند که متقاضی اجرا در سال 93 هستند.

غفاری درباره دلیل اجرای مجدد نمایش‌هایی که در سالن‌های دیگری تئاتری روی صحنه رفته‌اند در تالار شمس و احتمال پذیرفته نشدن تقاضای اینگونه اجراهای نمایشی برای سال جاری تأکید کرد: جدا از نمایش «دو لیتر در دو لیتر صلح» حمیدرضا آذرنگ که از تعهدات سال گذشته تالار شمس بود، 95 درصد اجراهای نمایشی متقاضی اجرا در سال جاری اورجینال هستند. البته آرش عباسی هم متقاضی اجرای نمایش «نویسنده مرده است» است که وضعیت اجرای آن بعد از جلسه تصمیم‌گیری هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما هنوز به هیچ گروهی جواب قطعی نداده‌ایم و هفته آینده مشخص می‌شود کدام نمایش‌ها در تالار شمس روی صحنه خواهند رفت.

مدیر اجرایی تالار شمس در پایان سخنان خود با اشاره به خصوصی بودن این سالن نمایشی یادآور شد: تالار شمس تمام هزینه‌های خود را از طریق فروش بلیت اجراها تأمین می‌کند اما با این وجود در سال جاری و بر خلاف دیگر سالن‌های تئاتری بهای بلیت اجراهای تالار شمس افزایش نخواهد داشت. حتی ما درصد سهمیه سالن از فروش بلیت اجراها را افزایش ندادیم.