به بهانه نزدیک شدن به اکران فیلم سینمایی «مرد ایرلندی»، فهرستی از فیلم‌های برتر رابرت دنیرو را بخوانید.

پایگاه خبری تئاتر: اگر یکی مسئولیت پیدا کند فیلم‌های مشهوری که دنیرو در آن‌ها ایفای نقش کرده را بشمارد، قطعاً برای این کار به انگشت‌های بیشتری نیاز دارد.

تعداد کمی بازیگر مثل دنیرو شانس ایفای نقش در شخصیت‌های خوب را داشته اند. به همین بهانه بهترین فیلم‌های این بازیگر که از بقیه معروف‌تر هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

دنیرو که در سال ۱۹۴۳ متولد شده در اواخر دهه هفتاد معروف شد و بازی در فیلم‌هایی مثل «خیابان‌های پایین شهر»، «طبل را آهسته بزن» او را در مرکز توجه قرار داد. او کار خود را با ایفای نقش در فیلم های چالشی ادامه داد. در ادامه با بهترین فیلم های وی آشنا شوید:

****

مخمصه «HEAT»

در فیلم جنایی و هیجان انگیز مایکل مان، دنیرو نقش یک جنایتکار به نامنیل مکوالی را بازی می‌کند. او نقش مقابل یک پلیس به نام وینسنت هانا را دارد که آل پاچینو آن را ایفا می‌کند. این پلیس برای دستگیری او و گروهش مامور شده است.

چیزی که در مورد این فیلم و دنیرو مطرح است، این است که او با حرکات کوچک بدنی اش ویژگی های شخصیتی این نقش را نشان می‌دهد؛ در حالی که حتی یک کلمه هم با مخاطب صحبت نمی کند. این فیلم اولین همکاری دنیرو و آل پاچینو بعد از فیلم سینمایی «پدر خوانده» است؛ اما ساختار فیلم پدرخوانده به آن‌ها اجازه نمی‌داد که آنها در یک صحنه دیده شوند. در حالی که فیلم مخمصه به خاطر صحنه ای که در دنیرو و آل پاچینو به گفتگو با هم نشسته اند، بسیار معروف است.

****

شکارچی گوزن «The Deer hunter»

یکی از اولین فیلم‌هایی که به طور مستقیم به موضوع جنگ ویتنام می‌پردازد، فیلم شکارچی گوزن است که داستانی منحصر به فرد را به تصویر می‌کشد. در این فیلم شخصیت مایک با بازی دنیرو به همراه دوستانش زندگی معمولی را دارند؛ اما پس از جنگ وارد داستانی می‌شوند که وحشتناک و در عین حال تراژدی است.

چیزی که این فیلم را به یک فیلم قدرتمند تبدیل کرده، بازی خوب دنیرو است که به ما القا می‌کند در حال دیدن یک شخصیت واقعی هستیم. این فیلم احساسی را خلق می‌کند که مخاطب به راحتی آن را دریافت می‌کند و شاید دلیل بردن جایزه بهترین فیلم اسکار همین باشد.

****

پدر خوانده، قسمت دوم «The Godfather, Part ll»

پدر خوانده شاید یکی از اولین فیلم‌هایی است که وقتی در مورد دنیرو صحبت می‌کنیم به ذهن ما می‌آید. دنیرو در این فیلم نقش ویتو کورلئونه را بازی می‌کند و داستان درباره افزایش قدرت او در گروه‌های مافیایی است.

در ابتدا نظرات مثبت و منفی زیادی در مورد این فیلم بود، اما با گذشت زمان خیلی‌ها قبول کردند که قسمت دوم پدر خوانده، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ است. نقش دنیرو در این فیلم محکم کننده نقش‌هایی بود که در گذشته بازی کرده است.

****

رفقای خوب «Good fellas»

در کارنامه حرفه‌ای دنیرو و اسکورسیزی، این اثر یک فیلم بی نقص است. فیلمی که از دقایق ابتدایی شما را درگیر می کند. این فیلم اوج گرفتن و سقوط هنری هیل، یک گانگستر سطح متوسط در یک گروه مافیایی را نشان می‌دهد. این فیلم تقریبا ۱۵ سال از زندگی این مرد را به تصویر می‌کشد.

دنیرو در این فیلم نقش جیمی کانوی را دارد که یک گنگستر مسن تر و باتجربه تر است که هیل را زیر پر و بال خود می‌گیرد و راه را به او نشان می‌دهد. دنیرو در این نقش در عین جذابیت، شخصیتی بد خلق را دارد. او با نگاه خود کلمات زیادی را منتقل کند در حالی که میلیون‌ها کلمه قدرت چنین کاری را ندارند.

****

راننده تاکسی «Taxi Driver»

یک همکاری دیگر از مارتین اسکورسیزی و پال شریدر، یک فیلم منحصر به فرد، دیوانه وار، افسرده کننده و کاملا درخشان را به وجود آورده است. این فیلم بیشتر شخصیت محور است تا داستان محور.

بازی بدون ترس دنیرو در این فیلم شما را به عمق شخصیت تراویس بیکل، راننده تاکسی که عمیقاً مشکل روحی پیدا کرده، می برد. دنیرو در این فیلم نقش یک قربانی بیگانگی شهری و تنهای را بازی کرده است.

فیلم‌های دیگری که این بازیگر در آن خوش درخشیده شامل «تنگه وحشت»، «تخسیر ناپذیران»، «پادشاه کمدی»، «فرار نیمه شب» و «گاو خشمگین» می‌شود.