معاون وزیر ارشاد از اجرای بیش از ۱۵۰ اثر در نوزدهمین جشنواره ملی نمایش های آیینی و سنتی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: محمدمجتبی حسینی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی نمایش های آیینی و سنتی اظهار داشت: برای نخستین بار بخشی از این جشنواره در منطقه کاشان برگزار می شود به نحوی که این مهم یک رویداد دو سالانه است که قریب به ۳۰ سال از اجرای آن می گذرد و هرساله نیز استقبال از این جشنواره بهتر و پررنگ تر می شود. وی با بیان اینکه در نخستین دوره از این جشنواره ۱۱ اثر ارائه شده بود، افزود: با استقبال چشمگیر هنرمندان نمایش های آیینی و سنتی از این جشنواره امروز در نوزدهمین دوره آن بیش از ۱۵۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است و در معرض دید داوران قرار می گیرد.

بیش از ۷۰ هنرمند در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی حضور دارند

معاون وزیر ارشاد ابراز داشت: بیش از ۷۰ هنرمند شرکت کننده در این جشنواره دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند و این موضوع نشان دهنده سطح بالای جشنواره نمایش های آیینی و سنتی و رغبت بالای دانشگاهی است و به تبع آن وزارت ارشاد نیز یکی از سیاست های خود را تشویق و تقویت گونه های اصیل ایرانی قرار داده است. وی تمرکززدایی را یکی از موارد در دستور کار وزیر ارشاد عنوان کرد و گفت: امید است اجرای بخشی از نوزدهمین جشنواره ملی نمایش های آیینی و سنتی گامی مهم در کاشان در تحقق تمرکززدایی از پایتخت نقش بسزایی داشته باشد و بر همین اساس در گام نخست کاشان با تهران در این دوره از جشنواره همگام شده است.

منظومه رویدادهای وزارت ارشاد به بیش از ۲۶۰ رویداد می رسد

حسینی با بیان اینکه منظومه رویدادهای وزارت ارشاد به بیش از ۲۶۰ رویداد می رسد، افزود: بعضی از جشنواره ها و رویدادها از اهمیت بالایی برخوردار هستند که یکی از این جشنواره ها که از تنوع بالایی نیز برخوردار است، جشنواره تئاتر سنتی و آیینی است.