مدیرکل هنرهای نمایشی درباره کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از اجراهای تئاتری، اعلام کرد: معاونت هنری وزارت ارشاد و ما پیگیر معافیت تئاتری‌ها در این زمینه هستیم.

پایگاه خبری تئاتر: شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره چرایی کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از درآمد تولیدات و اجراهای تئاتری، با توجه به معافیت مالیاتی هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی طبق قانون، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده از قوانین لازم‌الاجرای مالیاتی است که سازمان‌های فرهنگی و هنری با بخشنامه‌های مالیاتی، ملزم به اجرای آن هستند.

بر همین اساس در قراردادها و فعالیت‌های تئاتری کسورات قانونی کسر می‌شوند. وی یادآور شد: در مراسم افطاری که به همراه نمایندگان صنوف مختلف در حضور رئیس جمهور برگزار شد درباره این موضوع که هنرمندان تئاتر از کسر مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند، صحبت کردیم که ایشان گفتند اگر این قوانین و مواردی که مربوط به آن است در اختیارات دولت باشد، در حمایت از هنرمندان تئاتر اقدام لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل هنرهای نمایشی تصریح کرد: قراردادهای حوزه سینما، چرخه مالی بالایی دارند ولی قراردادهای تئاتر از این چرخه مالی بالا برخوردار نیستند و کسر مالیات بر ارزش افزوده به گروه‌های تئاتری فشار می‌آورد. کرمی در پایان سخنان خود درباره انجام اقدامات لازم برای معافیت هنرمندان تئاتر از کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، تأکید کرد: با توجه به اینکه طبق قانون هنرمندان تئاتر از معافیت مالیاتی برخوردارند، معاونت هنری وزارت ارشاد مکاتباتی را بر اساس وعده رئیس جمهور انجام داده و ما پیگیر هستیم تا هنرمندان تئاتر از کسر مالیات ۹ درصدی ارزش بر افزوده معاف شوند.