معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اکران ۱۰ فیلم‌ سی و دومین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در این استان، گفت: جدول اکران فیلم‌های این جشنواره در رشت اعلام شد.

پایگاه خبری تئاتر: سید امیر مصباح در گفتگو با اشاره به اکران همزمان تعدادی از فیلم‌های سی و دومین جشنواره کودک و نوجوان در استان گیلان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۰ فیلم این جشنواره در استان گیلان اکران می شود.

وی داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز، جزیره گنج، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می شود، تورنادو، منطقه پرواز ممنوع، بیست و سه نفر، قطار آن شب و پویانمایی بنیامین فیلم‌های اکرانی در رشت عنوان کرد و گفت: جدول زمان و مکان اکران فیلم‌ها اعلام شده و اطلاع رسانی می شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه بابیان اینکه فیلم‌های این جشنواره از ۳۱ مرداد ماه لغایت چهارم شهریور به اکران عموم درخواهد آمد، افزود: یکی از تفاوت‌های این جشنواره با سال‌های گذشته داوری بخشی از آثار از سوی دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ دانش آموز از سوی اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای داوری آثار معرفی شده‌اند، تصریح‌ کرد: این دانش آموزان ۹ تا ۱۵ ساله هستند که یک کارگاه دو روز برای آموزش آنها در انجمن سینمای جوانان برگزاری شده است.

مصباح با بیان اینکه داوری این دانش آموزان به محل اصلی برگزاری جشنواره ارسال خواهد شد، گفت: فیلم‌های ذکر شده در دو سانس و در سینما میرزا کوچک رشت اکران می شوند.