جشنواره فیلم سارایوو ۲۰۱۹ قلب افتخاری خود را به ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی اهدا می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی با دریافت قلب افتخاری جشنواره بیست و پنجم سارایوو برای مشارکت فوق‌العاده‌اش در هنر سینما، تجلیل می‌شود.

هوپر این جایزه را ۱۸ آگوست دریافت می‌کند. همان روز فیلم فرانسوی «بینوایان» نیز به در این جشنواره به نمایش درمی‌آید. هوپر همچنین یک مستر کلاس نیز در روز ۱۸ آگوست برگزار می‌کند و جدیدترین فیلمی که در آن بازی کرده با عنوان «فرانکی» به کارگردانی آیرا ساکس ۱۷ آگوست در همین جشنواره اکران خواهد شد. این بازیگر پرافتخار در طول دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش با کارگردان‌های سرشناسی چون میشاییل هانکه، کلود شابرول، ژان-لوک گدار، اوتو پرمینگر، برتران تاورنیه، برتران بلر و کلر دنی همکاری کرده است.

از مشهورترین نقش‌آفرینی‌های وی در فیلم‌هایی چون «معلم پیانو»، «ماده سفید»، «او» و «گرتا» بوده‌است. هوپر جوایز متعددی در کارنامه دارد که جایزه بفتا برای «The lacemaker»، دو جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم ونیز برای «داستان زنان» و «مراسم»، جایزه شیر طلای ویژه داوری ونیز برای «گابریله» و دو جایزه کن برای «ویولت» و «معلم پیانو» از جمله آنها بوده است.

در فرانسه نیز او چند بار جایزه سزار را برده که یک بار آن برای «او» در سال ۲۰۱۶ بوده است. او برای همین فیلم موفق به کسب جایزه گلدن گلوب، جایزه اسپریت و کسب نامزدی اسکار شده است. پس از فیلم «او» وی در ۱۷ فیلم بازی کرده است.