فیلم سینمایی گردو در اولین حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره فیلم لوکاس آلمان راه یافت.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی گردو در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم لوکاس که از معتبرترین جشنواره‌های موضوعی کودک و نوجوان مورد تأیید فیاپ است، حضور دارد و با 7 فیلم دیگر از کشورهایی چون دانمارک، هند، آلمان، چین و... رقابت می‌کند.

گردو فیلمی در گونه کودک و نوجوان به‌کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی است و آنا نعمتی، مهرنوش مقیمی، محسن عالم‌زاده، مهدی مرعشی، مریم نیک‌آیین، محمدمبین یوسفی، سید رادین صمدی و فاطمه مجیبیان بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل می‌دهند. فیلمنامه این اثر سینمایی را مارال سجادی و محمدرضا حاجی‌غلامی نوشته‌اند.

این فیلم روایتگر داستان کودکی است که بابت گناهی که مرتکب شده احساس می‌کند دست‌هایش در حال سیاه شدن است و این موضوع همزمان با اختلاف پدر و مادرش و جدایی آنهاست. او در سفر به روستایی دورافتاده در کویر همراه با مادرش به‌بهانه تماشای خسوف وارد چالش تازه‌ای می‌شود.

دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:

تهیه‌کننده: سید احد میکاییل‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی: محمدحسن یاسایی، دستیار کارگردان: ولی اویسی، طراح صحنه و لباس: ابوالفضل سلیمی دربرزی، چهره‌پرداز: ساقی شاهمرادی، طراح جلوه‌های ویژه بصری: علی تصدیقی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، موسیقی: محمدعلی نجف‌پور، طراحی و ترکیب صدا: طاهر پیشوایی، مدیر تولید: وحید مشاری، مدیر فیلمبرداری: رامین راستجو، تدوین: آرش تیمورنژاد و زهره صباغیان، عکاس: امید عابدی، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: رکسانا قهقرایی.

گردو در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی لوکاس که از تاریخ 19 تا 26 سپتامبر (28 شهریور تا 4 مهر) در فرانکفورت برگزار می‌شود، به‌نمایش درمی‌آید.