برنده‌های جوایز مختص فیلم کوتاه که شنبه شب اهدا شدند مستقیم به اسکار می‌روند.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «بالن» ساخته جرمی مریفیلد، «یتیم» ساخته کارولینا مارکوویچ و «خواهر» ساخته سیکی سانگ موفق به کسب جوایز برتر فستیوال فیلم هولی‌شورتس ۲۰۱۹ شده‌اند که شنبه شب در مراسمی در هالیوود اهدا شدند.

این سه فیلم در بخش‌هایی از این جوایز برنده شدند که به طور مستقیم آن‌ها را نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار یا بهترین لایو اکشن کوتاه امسال می‌کند.

«بالن» با نقش‌آفرینی جونا برس و پل شی‌یر داستان یک بچه دبیرستانی را تعریف می‌کند که متوجه می‌شود ابرقدرت دارد. این فیلم که در انستیتو فیلم آمریکا ساخته شده، همچنین فینالیست جوایز آکادمی دانشجویان ۲۰۱۹ هم هست.

فیلم «یتیم» بر پایه داستان‌هایی حقیقی ساخته شده و ماجرای یک نوجوان یتیم را تعریف می‌کند که افرادی که قبول سرپرستی او را کرده‌اند هم او را رها می‌کنند.

در نهایت «خواهر» یک انیمیشن فانتزی است که به اکتشاف در سیاست تک فرزندی چین می‌پردازد که باعث شد برای بخش اعظمی از دهه‌های هشتاد و نود میلادی و سال‌های اولیه دهه ۲۰۰۰ خانواده‌های چینی نتوانند بیش از یک فرزند داشته باشند.

در بخش‌های دیگر جوایز هولی شورتس، فیلم «قربت» موفق به کسب دو جایزه بهترین کارگردان و جایزه بزرگ هیات داوران شد. فیلم برنده جایزه هیات داوران در آینده با حمایت شرکت ایمپاسیل دریم انترتینمنت تبدیل به یک فیلم سینمایی می‌شود.

در جوایز هولی‌شورتس ۲۰۱۹، فیلم «خرس مادر»‌ ساخته مت کوهن برنده جایزه بهترین فیلم اکشن، «لب مرز» ساخته جینهانگ وانگ برنده جایزه بهترین فیلمبرداری، «آدامز» ساخته تام استرن برنده جایزه بهترین کمدی، «حالا می‌دانی» ساخته مالی گیلیس برنده جایزه بهترین داستان رشد، «لازاروس» ساخته دیوید دارگ برنده جایزه بهترین مستند و «بیوه همسایه» ساخته مارشال کری برنده جایزه بهترین درام شد.