«کریگ زوبل» کارگردان فیلم «شکار» در اولین اظهار نظر پس از جلوگیری از اکران فیلمش گفت تفسیر درستی از داستان و پیام فیلمش انجام نشده است.

پایگاه خبری تئاتر: «کریگ زوبل» که پیش از این ساخت فیلم‌های «سازگاری» و «ز مثل زکریا» را بر عهده داشته است با انتقاد از جلوگیری فیلم بحث‌برانگیز «شکار» جدیدترین ساخته‌اش، اظهار کرد: نیت و هدف ساخت این فیلم از سوی دیگران به درستی درک نشده است و گرچه موجب خشم جناح سیاسی راست شده اما این فیلم اصلا موضع سیاسی نمی‌گیرد.

داستان این فیلم با بازی «هیلاری سوانک» و «بتی گیلپین» در آمریکایی رقم می‌خورد که در آن ثروتمندان لیبرال، طبقه کارگر جامعه که تحت عنوان "رقت‌انگیزها" معرفی می‌شوند را به عنوان ورزش شکار می‌کنند.

کارگردان فیلم «شکار» همچنین توضیح داده قصدش پرداختن به مسائل هر دو طرف بود و هدف اصلی سرگرم کردن و ایجاد اتحاد بود و نه ایجاد تفرقه و خشم و این بر عهده مخاطبان است که چه برداشتی از فیلم داشته باشند.

این فیلم قرار بود ۲۷ سپتامبر منتشر شود اما پس از تیراندازی‌های گسترده اخیر در ال پاسو و دیتون توسط کمپانی یونیورسال از برنامه اکران موقتا خارج شد. به طور کامل مشخص نیست که آیا این فیلم بر لیبرال‌هایی که محافظه کاران را شکار می‌کنند متمرکز است یا خیر اما ظاهرا درباره گروهی از افراد ثروتمند است که انسان‌ها را شکار می‌کنند.

در خلاصه این فیلم آمده است ۱۲ غریبه در جنگلی بیدار می‌شوند آنها نمی‌دانند که کجا هستند و چطور به اینجا رسیدند آنها نمی‌دانند که برای هدف ویژه‌ای یعنی شکار انتخاب شده‌اند.

«کریگ زوبل»خبر داد به محض آن که فرضیه‌های نادرست درباره محتوا هدف ساخت فیلم از بین برود، برای اکران آن دست به کار خواهیم شد.

فیلم «شکار» پیش از این با انتقادهای مفسر شبکه تلویزیونی فاکس نیز رو به رو شده بود و «دونالد ترامپ» نیز آن را پروژه‌ای توصیف کرده بود که هدفش آتش‌افروزی و ایجاد هرج و مرج است اما «کریگ زوبل» کارگردان فیلم تصریح می‌کند اگر فیلم می‌توانست موجب بروز خشونت شود، هرگز آن را نمی‌ساخت و این قضاوت‌های با عجله از مهم‌ترین مشکلات زمانه ماست.

گفته می‌شود در نسخه اولیه فیلمنامه «شکار»، محافظه‌کاران آمریکایی به عنوان قهرمانان داستان با دموکرات‌های ثروتمند مبارزه می‌کنند و بنابر گفته سخنگوی کمپانی یونیورسال نمایش‌های آزمایشی آن نیز بسیار مثبت بود و هیج یک از مخاطبان از موضوع آن احساس ناراحتی نکردند.