حسین مسافرآستانه با بیان اینکه اشتیاق زیادی برای اجرای تئاتر دارد، در عین حال گفت: دوری چند ساله‌ام از تئاتر ربطی به مسئولیت جدید در سینما ندارد.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان تئاتر یادآور شد: همیشه در کنار تمام مسئولیت‌های مدیریتی‌ام‌، به اجرای نمایش توجه داشته‌ام و معمولا هر سال یک اثر به صحنه برده‌ام اما متاسفانه از سال 89 تاکنون هیچ نمایشی اجرا نکرده‌ام.

او ادامه داد: در این مدت هر بار که خواستم کار کنم‌، با مشکلاتی روبه رو شدم و ترجیح دادم کار نکنم چون شرایط مدیران را می‌دانم و محدودیت‌های آنان را درک می‌کنم.

مسافر آستانه با اشاره به جایگاه مهمی که برای تئاتر قایل است‌، تاکید کرد: تئاتر همیشه برای من به عنوان یک فعالیت ضروری و جدی مطرح است و هرگز برایم جنبه تفریح و سرگرمی نداشته است، به همین دلیل دوری من از صحنه ارتباطی به مسئولیت‌های جدیدم در سینما ندارد چون برای من یک فعالیت کاملا مهم است.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: در حال حاضر میل و اشتیاق بسیار زیادی برای اجرای تئاتر دارم و امیدوارم فرصتی برای کار کردن پیدا کنم.

حسین مسافر آستانه سال گذشته به عنوان مدیر موسسه رسانه‌های تصویری منصوب شد.

او پیش‌تر به عنوان مدیر اداره کل هنرهای نمایشی‌، مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس‌، مدیر شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی و ... فعالیت داشته است.

مسافر آستانه در کنار مسئولیت‌های مدیریتی‌، به عنوان کارگردان تئاتر نیز فعال بوده است.