نمایش «چشم مرکب» به نویسندگی و کارگردانی کمال جعفری پس از ۱۰ ماه تمرین و بعد از طی مراحل قانونی روی صحنه می رود.

پایگاه خبری تئاتر: «چشم مرکب» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی کمال جعفری و با بازی سامان سالاری، حامد ناوشکی و تیما تقی زاده که در جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» تندیس بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه و جایزه بازیگری مرد را از آن خود کرده است، روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش ۹۰ دقیقه ای قرار است پس از طی مراحل قانونی در شهریور و مهر ۹۸ در تماشاخانه سپند اجرا شود. به گفته کمال جعفری، این نمایش روانشناختی با تکیه بر عناصر درونی انسان مدرن نوشته و پرداخته شده است. وی در این زمینه بیان کرد: شاید دیدن این نمایش برای افراد دچار افسردگی و یا سابقه بیماری افسردگی مناسب نباشد که پس از بررسی های بیشتر و قطعیت موضوع، در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

این کارگردان درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: پیرنگ اصلی و ریشه ای اجرا، اعم از اتفاقات و حتی جنس بازی ها در بستری از رئالیسم و سورئالیسم شکل می گیرد که سعی شده است از منظر ریخت شناسی به بکر بودن صحنه ها و فضاسازی ها توجه شود. نوشتن متن «چشم مرکب» در حدود شش ماه و انجام تمرینات اجرایی ۱۰ ماه به طول انجامیده و در طول این مدت توجه به بازی ها و ریتم در اولویت قرار داشته است.

جعفری در پایان صحبت هایش یادآور شد: اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر «ثمر» موقعیت بسیار خوبی را برای گروه فراهم کرد تا بتوانیم در اسفند ۹۷ نتیجه تمرینات خود را پس از ۳ ماه روی صحنه ببینیم و بتوانیم با توجه به آن تمرینات را برنامه ریزی و انجام دهیم.