نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» به کارگردانی هستی حسینی از ۲۱ شهریورماه بار دیگر به صحنه بازمی‌گردد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» که اردیبهشت امسال روی صحنه رفته بود، با ایجاد تغییراتی در اجرا و ترکیب بازیگران به زودی دوره تازه اجرای خود را در تئاتر مستقل تهران آغاز می‌کند.

«وقتی کبوترها ناپدید شدند» نوشته سفی اکسانن نویسنده فنلاندی- استونیایی است که دریافت جوایزی از جمله «جایزه بزرگ بوداپست» و آکادمی سوئدی‌ِ «نویسندگان کشورهای شمال اروپا» در سال ۲۰۱۳ را در کارنامه دارد. متن توسط محسن ابوالحسنی ترجمه و همزمان با اجرا در تئاتر مستقل تهران از سوی انتشارات بیدگل روانه بازار نشر شد.

در نمایش با ماجرای شخصیت‌هایی (مانند رولاند و ادگار) مواجه هستیم که کشورشان - استونی- در کشمکش‌های جنگ جهانی دوم بین نیروهای کمونیست و نازی‌ دست به دست می‌شود.

رویدادی که طی آن بعضی چهره واقعی‌ خود را نشان می‌دهند ... مصطفی کوشکی، هستی حسینی، سارا اسکندری، علی کوزه‌گر، کسری پاشایی، بهرام رامه و مهدی دوایی به عنوان طراحان صحنه، لباس، گریم، نور، صدا، تیزر و گرافیک) با نمایش همکاری می‌کنند. ‌ «وقتی کبوترها ناپدید شدند» دهمین نمایشی است که با حمایت تئاتر مستقل تهران تولید می‌شود.

«باد شیشه را می‌لرزاند»، «رویای یک شب نیمه تابستان»، «رومئو و ژولیت»، «اپراتور نسل چهارم»، «گتو»، «بخواب در رویاهایت»، «رومولیت»، «شپش» و «سیزده» از جمله نمایش‌هایی هستند که پیش از این و با حمایت این مجموعه تولید شده‌اند.