نمایش «سالگشتگی» نوشته و کار امیررضا کوهستانی در ادامه تور اروپایی خود در آلمان و بلژیک به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر:  گروه اجرایی این نمایش روز گذشته 11 اردیبهشت ماه برای اجرای این اثر نمایشی راهی آلمان شدند.

نمایش«سالگشتگی» ابتدا روزهای 3 و 4 ماه می(13 و 14 اردیبهشت) در فرانکفورت آلمان به صحنه می‌رود.پس از آن گروه اجرایی در یک برنامه فشرده راهی بلژیک می‌شوند تا نمایش‌شان را روزهای 7 تا 10 می (17 تا 20 اردیبهشت) در بروکسل به صحنه ببرند،کل این تور 10 روز به طول می‌انجامد.

نمایش نامبرده که کاری از گروه تئاتر «مهر شیراز» است،ابتدا در موزه هنرهای معاصر فرانکفورت به صحنه می‌رود.

این نمایش سپس در جشنواره«هنر در هنر» بروکسل که یکی از معتبرترین جشنواره‌های هنری و جشنواره‌ای پنج ستاره است، به صحنه خواهد رفت.

این پنجمین بار است که امیررضا کوهستانی در این جشنواره حضور دارد.

او پیش از این نمایش‌های «رقص روی لیوان‌ها»‌، «در میان ابرها»، «کوارتت» و «17 دی کجا بودی؟» را در همین جشنواره اجرا کرده‌ است.

این کارگردان شیرازی 10 سال پیش، نمایش «رقص روی لیوان‌ها»‌را در این جشنواره اجرا کرد و حالا بعد از 10 سال نمایش «سالگشتگی» را که داستان آن در ارتباط با «رقص روی لیوان‌ها» است، در همین جشنواره به صحنه می‌برد.

نمایش«سالگشتگی» 4 اجرا در جشنواره بروکسل دارد و تاکنون هنرمندانی چون پیتر بروک، عباس کیارستمی و ...آثار هنری خود را در این جشنواره که جشنواره‌ای تلفیقی از تئاتر، پرفورمنس، رقص و گاهی ویدیو آرت است، عرضه کرده‌اند.

گفته می‌شود: 10 سال پیش نمایش «رقص روی لیوان‌ها» در این جشنواره با استقبال بسیاری روبرو شد به طوری که برگزارکنندگان برا‌ی آن یک اجرای اضافه گذاشتند زیرا به دلیل تمام شدن بلیت این نمایش، لیست انتظاری از تماشاگرانی تهیه شده بود که نتوانسته بودند نمایش را ببینند و به همین دلیل گرچه اجرای اضافه در جشنواره‌های بین‌المللی اروپایی چندان مرسوم نیست، نمایش «رقص روی لیوان‌ها» بعد از چهار شب اجرا یک اجرای اضافه هم داشت و حالا قرار است نمایش «سالگشتگی» در این جشنواره به صحنه برود.

نمایش «سالگشتگی» با بازی حسن معجونی و مهین صدری اجرا می‌شود.

این نمایش زمستان گذشته در تالار «شمس» موسسه فارسی‌زبانان به صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبرو شد.

این اثر نمایشی پیش از اجرا در ایران، در سه جشنواره‌ی «لاباتی» ژنو، جشنواره‌ی «دی‌کیوز» روتردام و جشنوار‌ه‌ی «اکتورال» مارسی ، به صحنه رفت و بعد از اجرا در ایران فستیوال «لافیلاتور» شهر «مولوز» فرانسه نیز اجرا شد.