محمد یعقوبی معتقد است‌: ارتباط و مشورت با خانه تئاتر باید مهمترین اولویت معاون هنری جدید در بخش تئاتر باشد.

پایگاه خبری تئاتر: محمدیعقوبی: این انتظار هست که با خانه تئاتر که یک نهاد خصوصی است، مشورت شود. همان طور که آقای روحانی گفته‌اند که می‌خواهیم به تشکل‌های صنفی توجه کنیم، باید کسانی مسئولیت‌ها را در معاونت بپذیرند که به این موضوع توجه کنند و به مشورت با کارشناسان حوزه تئاتر اعتقاد داشته باشند. این کارگردان تاکید کرد: به عقیده من ارتباط با نهاد خانه تئاتر باید مهمترین اولویت معاون هنری جدید در بخش تئاتر باشد.

محمد یعقوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: موضوع دیگری که باید در معاونت هنری جدید به آن توجه شود، سانسور است که وضعیت نابسامانی دارد بنابراین این سخت گیری‌های بیش از حد باید برطرف شود.

این کارگردان همچنین درباره ساخت و سازهای اطراف مجموعه تئاتر شهر به ایسنا گفت: به نظر من خیلی غیر منطقی است که بگوییم این ساخت و سازها باید متوقف شود، الان ما نمی‌توانیم جلویش را بگیریم و اعتراضات ما هم نتیجه‌ای نخواهد داشت، الان آنجا یک بحث تجاری مطرح است و جایی برای سودآوری است و من خیلی خوشبین نیستم که بگوییم این مساله حل می‌شود.

امیدواریم معاونت هنری جدید ما را باور داشته باشد

هادی مرزبانٰ معاونت هنری جدید باید در وهله اول هنر تئاتر را بشناسد و هنرمندان تئاتر را باور داشته باشد، ما هنرمندان تئاتر مال همین کشور هستیم و زمانی که کار تئاتر را شروع کردیم لبیک مان را گفته‌ایم،‌ ما بعد از 40 سال هم مردم‌، هم جامعه و هم خطوط قرمز را می‌شناسیم پس امیدوارم معاونت هنری جدید فقط ما را باور داشته باشد.

وی همچنین گفت: امیدوارم معاونت جدید این قدرت را هم داشته باشد که بچه‌های تئاتری به لحاظ مالی در جامعه سربلند باشد چون الان بچه‌های تئاتر دلشان را تنها با محتویات خوش می‌کنند.

هادی مرزبان در بخش دیگری از گفت‌وگویش با ایسنا درباره ساخت و سازهای اطراف محوطه‌ی تئاتر شهر گفت: من نمی‌دانم که اطراف تئاتر شهر چه چیزی در حال ساخت است؟! اما الان که نیمه کاره است، باعث ایجاد ترافیک شدیدی شده که به تئاتر شهر لطمه زده است. وی افزود: تئاتر شهر آبروی هنر این مملکت است و برای شهر تهران شناسنامه است و متاسفانه به آن توجهی نمی‌شود.

این نمایش‌نامه نویس درباره تاثیر ساخت و سازها بر مخاطبان تئاتر هم گفت: این اتفاقات باعث، زده شدن مخاطب از تئاتر می‌شود، چرا که برای آمدن به تئاتر شهر سختی‌های زیادی را تحمل کنند و واقعا نمی‌توان انتظار داشت که همه با وجود این سختی‌ها به تئاتر شهر بیایند.