هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی با حضور "پروفسور پل آلن" کارگاه پیشرفته حرکت را برگزار می کند

پایگاه خبری تئاتر:  به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، بخش بین الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی در راستای  ارتقای سطح آموزشی دانشجویان با حضور  اساتید معتبر تئاتر دنیا اقدام به  برنامه‌ریزی کارگاه‌های آموزشی نموده است. از جمله این کارگاه های آموزشی می توان به؛ کارگاه پیشرفته حرکت زیر نظر "پروفسور پل آلن" از انگلستان اشاره کرد.


اجراگر معاصر عنوان مجموعه‌ی کارگاه­ها و سمینارهای پروفسور پُل آلن در هفدهمین جشنواره‌ی بین ­المللی تئاتر دانشگاهی ایران است. در این برنامه و در خلال کارگاه عملی، پخش فیلم و سخنرانی، شرکت­کنندگان با شیوه‌ی کار یرژی گروتفسکی و تئاتر گارژنیتسه و تأثیرات فراگیر آنها بر روی شیوه­های آموزش بازیگری در جهان و همچنین با شیوه‌ی تربیت بازیگر در تئاتر تاداشی سوزوکی آشنا می­شوند.


در ادامه به بخشی از رزومه و سوابق  "پروفسور پُل آلن" اشاره شده است.
 پروفسور پُل آلن استاد تئاتر و پرفورمنسِ دانشگاه کِنت در کانتربری انگلستان است. وی از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ با گروه تئاتر گارژنیتسه همکاری داشته و در سال ۱۹۹۷ کتاب گارژنیتسه: تئاتر لهستان در گذار را منتشر کرد. او همچنین مؤلف کتاب هنر سکون: روش تمرین تاداشی سوزوکی و تمرینات بازیگری فیزیکال آندری دروزنین و ویراستار کتاب‌های با گروتفسکی: تئاتر فقط یک قالب است، اتاق خالی گروتفسکی، گروتفسکی و گروهش و صداهایی از اعماق: همکاران لهستانی گروتفسکی بوده است. او ضمن همکاری مستمر با کمپانی رویال شکسپیر، تئاتر ملی و باربیکن انگلستان و مؤسسه­های آموزشی روسیه و لهستان، جزو مؤسسان و مدیران شبکه‌ی پژوهش تئاتر اروپاست.


پُل آلن ­اکنون در حال پژوهش بر روی میراث کار گروتفسکی است که در خلال پروژه بریتانیایی گروتفسکی و از طریق کنفرانس­های بین­المللی و انتشاراتی که در سال ۲۰۰۹ انجام شده است و همچنین در یک طرح پژوهشی دو ساله با مدرسه‌ی تئاتر هنر مسکو در حال همکاری است. او اخیرا به پاس خدماتش، نشان فرهنگ لهستان را دریافت کرده است.
همچنین از تالیفات شناخته شده پروفسور پل آلن می توان به؛
 “The Routledge Companion to Theatre and Performance”
  “Gardzienice Polish Theatre in Transition”
  “Univercity of KENT”
  “The Theatre Practice of Tadashi Suzuki”
نام برد.