«جولی اندروز» بازیگر مطرح و برنده اسکار فیلم‌هایی چون «اشک‌ها و لبخندها» و «مری پاپینز» با دریافت جایزه دستاورد شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز مورد تقدیر قرار گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: «جولی اندروز» ۸۳ ساله در مراسمی که در سالن اصلی کاخ جشنواره ونیز برگزار شد جایزه شیر طلای افتخاری خود را در حضور «پائولو براتا» رئیس دو سالانه ونیز و «آلبرتو باربارا» دبیر جشنواره دریافت کرد.

این بازیگر کهنه‌کار پس از دریافت جایزه دستاورد ونیز گفت: از این که امسال به عنوان دریافت‌کننده شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز انتخاب‌شدم بسیار مفتخرم. جشنواره فیلم ونیز از دیرباز یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم بوده است و من از بیناله برای تقدیر از فعالیت‌هایم تشکر می‌کنم و امیدوارم در ماه سپتامبر هرسال بتوانم در این شهر زیبا و به این مناسبت خاص حضور یابم.

قرار است امروز سوم سپتامبر و به مناسبت اعطای جایزه شیر افتخاری ونیز به «جولی اندروز»، گفتگویی با این بازیگر انگلیسی با حضور عموم سینمادوستان انجام شود.

«آلبرتو باربارا» دبیر جشنواره ونیز نیز در صحبت‌هایی اظهار کرد: "«جولی اندروز» در سنین بسیار پائین و به لطف استعداد فوق‌العاده‌اش در خوانندگی و بازیگری در سالن‌های موسیقی لندن و تئاتر برادوی نامی برای خود دست و پا کرد و اولین فیلم هالیوودی با بازی وی با نام «مری پاپینز» (۱۹۶۴) او را به عنوان یک ستاره معرفی کرد.

وی با بازی در فیلم کلاسیک و «اشک‌ها و لبخندها» جایگاه خود را تثبیت کرد. این دو نقش «اندروز» را به اوج قله یک ستاره بین‌المللی رساند و وی را تبدیل به چهره‌ای نمادین و دوست‌داشتنی برای چندین نسل از سینمادوستان کرد".

«اندروز» برای بازی در فیلم «مری پاپینز» موفق به کسب جایزه اسکار، گلدن گلوب و آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) شد و سال بعد از آن نیز برای بازی در نقش به یادماندنی «ماریا» در فیلم «اشک‌ها و لبخندها» برای دومین بار نامزد اسکار شد و یک جایزه گلدن گلوب دیگر دریافت کرد.

مخاطبان امروزی سینما «جولی اندروز» را بیشتر برای بازی در قسمت اول و دوم فیلم «خاطرات شاهزاده» می‌شناسند که در آن در نقش ملکه‌ای بازی می‌کند که در تلاش است به نوه‌اش آموزش دهد که چگونه یک شاهزاده باشد.

وی در انیمیشن‌هایی چون «آکوامن»، قسمت‌های دوم، سوم و چهارم «شرک»، «من نفرت‌انگیز» و «مینیون‌ها» نیز صداپیشگی کرده است.

امسال «پدرو آلمادوار» کارگردان اسپانیایی نیز دیگر چهره‌ای بود که جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره فیلم ونیز (شیر طلای افتخاری) را دریافت کرد.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.