کارگردان «شب بخیر مادر» با اشاره به ویژگی‌های نمایش عنوان کرد این اثر به شرایط اجتماعی و مشکلاتی که جوانان جامعه با آن روبرو هستند، نزدیک است.

پایگاه خبری تئاتر: فرید سلیمانی کارگردان نمایش «شب بخیر مادر» که این روزها در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه است با اشاره به بازخوردهای مثبتی که جانب مخاطبان دریافت کرده است درباره این اثر نمایشی گفت: این نمایش که اجرای خود را از اول شهریورماه آغاز کرده است تا ۱۶ شهریور روی صحنه است و بعد از تعطیلات عاشورا و تاسوعا نیز مجددا تا پایان شهریور ماه اجرا خواهد داشت.

وی درباره تغییراتی که اجرا نسبت متن نمایشنامه داشته است، توضیح داد: نمایشنامه «شب بخیر مادر» نوشته مارشا نورمن است که با ترجمه حمید احیاء برای اجرا آماده شده است. این نمایشنامه اثری کامل است که به خودی خود از ویژگی های جذابی برای مخاطب چه در شخصیت پردازی و چه دراماتیک بودن وقایع برخوردار است از همین رو با وجودی که می توان نمایشنامه را به شیوه های مختلفی اجرا کرد من ترجیح دادم از سبک رئالیستی استفاده کنم و در دکور و صحنه آرایی نمایش نیز به پیشنهاداتی که در متن مطرح شده، وفادار بمانم. البته از آنجا که نمایشنامه بسیار طولانی است روی متن دراماتورژی صورت گرفت اما به شکلی که به داستان لطمه ای وارد نشود کار را کوتاه تر کردیم.

سلیمانی درباره انتخاب بازیگران نمایش بیان کرد: این نمایشنامه را چند سال قبل خوانده و همیشه علاقه مند بودم آن را روی صحنه ببرم اما در تمام این مدت، بازیگری جز مریم بوبانی برای نقش مادر در ذهنم نبود که خوشبختانه این همکاری میسر شد. برای نقش دختر هم از همان ابتدا معصومه رحمانی را مد نظر داشتم و حتی مدتی صبر کردم تا شرایطش برای حضور در نمایش فراهم شود.

این کارگردان درباره دلایل انتخاب متن اظهار کرد: جدا از جذابیت نمایشنامه و چالشی که بین مادر و دختر در جریان است معتقدم که این اثر نمایشی مشکلاتی را که جوان های ما در جامعه با آن روبرو هستند به درستی بیان می کند و به شرایط جامعه ما نزدیک است. اگر به دور و اطراف نگاهی بیندازیم جوانان زیادی را می بینیم که با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند و خوشبختانه بیشتر مخاطبان ما نیز از قشر جوان بوده و ارتباط خوبی با نمایش برقرار می کنند.

وی در پایان صحبت هایش درباره موضوع نمایش گفت: «شب بخیر مادر» داستان یک شب از زندگی مادر و دختری است که در آن مادر در طول زندگی هیچ گاه به مسایل مهم زندگی اش، فرزندان و همسرش توجهی نداشته و دختر نیز با بیماری خودش، بزهکاری پسرش و مساله طلاقش درگیر است و آگاهانه تصمیم به خودکشی می گیرد. مادر یک شبه با واقعیت هایی در زندگی دخترش روبرو می شود اما دیگر دیر شده است و دختر تنها می خواهد مادرش را از اتفاقات و دلایل تصمیمی که گرفته آگاه کند. این کشمکش بین مادر و دختر چالش های جذابی را در طول نمایش شکل می دهد.

«شب بخیر مادر» به نویسندگی مارشا نورمن، کارگردانی فرید سلیمانی و تهیه کنندگی امیر لقمان در تماشاخانه دیوار چهارم رو صحنه است.