«خرگوش جوجو» ساخته تایکا وایتیتی به عنوان فیلم اول جشنواره تورنتو جایزه اصلی را به خانه برد.

پایگاه خبری تئاتر: تایکا وایتیتی با فیلم « خرگوش جوجو» موفق شد تا جایزه منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۹ را از آن خود کند.

به این ترتیب این کمدی سیاه که در روزهای قدرت نازی‌ها می‌گذرد، می‌تواند یکی از شانس‌های اسکار امسال باشد.

معمولا برنده جایزه اصلی جشنواره تورنتو از این قدرت برخوردار است که بتواند در انتخاب اسکار از برندگان باشد. سال پیش «کتاب سبز» همین موقعیت را کسب کرد و برنده اسکار بهترین فیلم شد. «لالا لند»، «اتاق» و «سه بیلبورد بیرون ابینگ میسوری» نیز همین مسیر را طی کردند.

فیلم دوم تورنتو از نظر مردم «داستان ازدواج» ساخته نوآ باوم‌باخ بود و سومین فیلم هم «انگل» ساخته بونگ جون-هو. همه این فیلم‌ها با اقبال جدی منتقدان هم روبه رو شدند.

در «خرگوش جوجو» اسکارلت جوهانسون، سم راکول، ریبل ویلسون و خود وایتیتی بازی کرده‌اند. این فیلم درباره یک پسر ۱۰ ساله است که عاشق رهبر نازی‌ها است و این موضوع وقتی به چالش گرفته می‌شود که او متوجه می‌شود مادرش یک نوجوان یهودی را پنهان کرده است.

این فستیوال امسال فیلم های موفقی را اکران کرد که «شیادان» به کارگردانی لورین اسکافاریا با بازی جنیفر لوپز، «جوکر» ساخته تاد فیلیپس و «فقط رحمت» به کارگردانی دستین دنیل کرتون از جمله آنها بوده‌اند.

جایزه منتخب مردم در بخش «دیوانگی نیمه شب» (میدنایت مدنِس) که شامل فیلم‌های ژانر می‌شود، به «پلتفورم» ساخته گالدر گازتلو-اوروتیا تریلری در آینده‌ای پادآرمانی اهدا شد.

در این بخش فیلم دوم و سوم «گستره شب» اندرو پاترسون و «ذره خون» ساخته جف بارنابی شدند.

جایزه فیلم مستند هم به «غار» ساخته فراس فیاض درباره جنگ سوریه اهدا شد. فیلم‌های دوم و سوم این بخش «تنها نیستم» ساخته گارین هووانیسیان، و «باباها» ساخته برایس دالاس هاوارد شدند.

امسال چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از ۵ تا ۱۵ سپتامبر (۱۴ تا ۲۴ شهریور) برگزار شد.