سخنگوی شورای صنفی نمایش از پیشنهاد انجمن سینماداران برای امکان اکران یک فیلم به صورت آزاد در هر سرگروه خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به شرایط گیشه در سینمای ایران گفت: این روزها در اخبار سینمایی به این مساله اشاره می‌شود که فروش فیلم‌ها پایین آمده است، به همین منظور باید این مساله را یادآور کنم که شورای صنفی نمایش براساس آیین نامه‌ای که برای آن تعریف شده است، در چیدمان فیلم‌ها دخالت می‌کند.

وی بیان کرد: به این معنا که شورای صنفی نمایش نمی تواند به طور مستقل هیچ فیلمی را در یک زمان خاص اکران کند، چرا که در آیین‌نامه شورای صنفی نمایش به صراحت اعلام شده است که هر فیلمی که پروانه نمایش داشته و قرارداد خود را به شورای صنفی ارائه دهد، آن فیلم در نوبت اکران قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش توضیح داد: تاکید می‌کنم که شورای صنفی نمایش در چیدمان فیلم‌ها هیچ دخالتی ندارد و نمی تواند هم دخالتی داشته باشد. وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط برای سینماداران به دلیل افزایش هزینه‌های جاری بسیار سخت شده است. در این میان آثاری نیز اکران می‌شود که فروش چندان مناسبی ندارد.

در همین راستا انجمن سینماداران از شورای صنفی نمایش خواسته است که برخی از فیلم‌ها در ماه آزاد نمایش داده شود.

فرجی در پایان گفت: سینماداران معتقدند فیلم‌هایی که در چرخه اکران قرار دارند نمی‌توانند پاسخگوی هزینه‌های جاری نیست و بهتر است یک فیلم به صورت آزاد اکران شود که بتواند بخش هزینه‌های سینما تامین شود.