فیلم سینمایی «تهران شهر عشق» که محصول کشورهای ایران، هلند و انگلستان است در بیست و یکمین حضور بین المللی خود در جشنواره سینه فست مجارستان جایزه ویژه اکومینکال را دریافت کرد.

پایگاه خبری تئاتر: شانزدهمین دوره فستیوال سینه فست مجارستان از تاریخ ١٣ تا ٢١ سپتامبر برابر با ۲۲ تا ۳۰ شهریور برگزار شد که فیلم «تهران شهر عشق» به کارگردانی علی جابر انصاری در بخش مسابقه بین الملل جشنواره با ١۵ فیلم دیگر در رقابت بود و توانست جایزه ویژه اکومینکال این جشنواره را از آن خود کند.

ریاست داوران این جشنواره را دنیس کوته کارگردان کانادایی بر عهده داشت.

فیلم «تهران شهر عشق» پیش از این جایزه هیات داوران جشنواره بین المللی صوفیا بلغارستان و جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره پکن چین را دریافت کرده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «تهران شهر عشق» طنز تلخ عاشقانه ای است در مورد سه شخصیت که علیرغم هیاهوی بی حد و حصر ابرشهر تهران‪، احساس تنهایی می کنند و در راه پُر کردن این تنهایی به شناخت عمیق تری از خودشان می رسند. داستان های این سه شخصیت به طور موازی پیش می روند. در نهایت مینا،‌ وحید و حسام اگر چه همچنان تنها،‌ اما مصمم تر و با درک عمیق تری از خود، به راهشان در هیاهوی تهران ادامه می دهند.

این فیلم به تهیه کنندگی محمد احمدی در سال ۱۳۹۷ تولید شده است و سایر عوامل آن عبارتند از کارگردان: علی جابر انصاری، نویسندگان: علی جابر انصاری و مریم نجفی، مجری طرح: پگاه احمدی، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان پناه، موسیقی: حامد ثابت، طراح صحنه و لباس: پیام فروتن، طراح چهره پردازی: محمود دهقان، صدابردار: علی کیان ارثی، مدیر تولید: حسین فیض آبادی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: چاوش هنرآموز، مدیر تدارکات: سعید میرزایی، منشی صحنه: مریم شقاقی، عکاس: کامران توکلی، بازیگران: فروغ قجابگلی، مهدی ساکی، امیرحسام بختیاری، امیررضا علی زاده، آرام محضری، محسن سلیمانی، حشمت آرمیده، جعفر درویش زاده و بهناز جعفری.

.