کارگردان نمایش «کریم لوژی» از سهم ۹۰ درصدی نمایشنامه‌های خارجی در تئاتر‌های داخلی انتقاد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: رضا بهرامی طراح و کارگردان نمایش «کریم لوژی» درباره متن داستان «کریم لوژی» گفت: این نمایش روایتگر داستان کریم شیره‌ای (دربار ناصرالدین شاه) است.

وی افزود: وقتی کریم شیره‌ای در طول داستان فوت می‌کند. ناصرالدین شاه به علت مرگ آن فرد که برایش عزیز بود ۳ روز را  عزای عمومی اعلام می‌کند و در طول داستان می‌بینیم که هیچ نشانی از قبر کریم لوژی (کریم شیره ای) نیست.

کارگردان نمایش «کریم لوژی» تصریح کرد: محتوای نمایش «کریم لوژی» باعث شد تا بنده در خصوص اینکه شاید این داستان تمثیلی باشد برای نشان دادن هنرمندان بزرگ سرزمینمان که تاثیر گذار بودند و متاسفانه نام و نشانی از قبرشان نیست یا اگر هم خبری است بعد از مدت‌ها آن شخص معروف از ذهن و خاطر افراد فراموش می‌شود، بپردازیم.

بهرامی درباره انتخاب مجید رحمتی به عنوان بازیگر نمایش «کریم لوژی» گفت: مجید رحمتی به عنوان یک شخص هنری باشعور و باسوادی شناخته شده است که اصلا به سلبریتی شدن فکر نمی‌کند و همین عامل اصلی انتخاب مجید رحمتی برای هنرنمایی چند نقش قوی در نمایش «کریملوژی» بوده است.

کارگردان نمایش «کریم لوژی» درباره محتوای نمایش نامه‌های تئاتر گفت: سبک وشیوه تئاتر کشور ایران یک برندی معتبر است که متاسفانه عدم حمایت کافی از سیستم تئاتر‌های داخلی باعث روی آوردن و قبول اکثر افراد به تماشای تئاتر‌های وارداتی شده است.

وی افزود: باید رویکرد‌های جدیدی برای بالا بردن کیفیت تئاتر‌های داخلی انجام شود. از بین اجرای ۱۴۰ اثر نمایشی حداقل ۹۰ درصد آن متون خارجی است که این مشکلی بزرگ و جبران ناپذیر به تئاتر داخلی است و به برنامه ریزی های زیادی برای بهبود وضعیت کیفی تئاتر احتیاج داریم.

کارگردان نمایش «کریم لوژی» با اشاره به استقبال مردم از نمایش «کریم لوژی» اظهار داشت: به لطف خدا مخاطبان از این نمایش تا الان نسبت به بقیه فعالیت‌های هنری-تئاتری بنده استقبال بیشتری کرده اند.

وی افزود: نکته جالب این نمایش در این است که مثلا مخاطبی که به تماشای نمایش «کریم لوژی» می‌نشیند موسیقی نهفته در اجرای بازیگر درجه یک را به راحتی احساس می‌کند که با هنرمندی مجید رحمتی در افکار مخاطب تاثیرگذار است.

نمایش «کریم لوژی» تا ۵ مهر ماه به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی هر شب ساعت ۲۰:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه در سالن سایه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.