رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک از انتشار فراخوان ششمین جشنواره استانی تئا‌تر خیابانی باغملک خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: جبار رضایی با اعلام این خبر گفت: در راستای تعالی هنر در روزمره‌ترین اتفاقات زندگی شهری که بستری مناسب را جهت بیان معضلات زندگی و دل مشغولی‌های انسان معاصر فراهم می‌آورد؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ششمین جشنواره استانی تئا‌تر خیابانی باغملک را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری ششمین جشنواره استانی تئا‌تر خیابانی باغملک را کشف تجربه‌های نو و افق‌های نوین در نمایش خیابانی عنوان کرد.

رضایی افزود: فراخوان این جشنواره به همت معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منتشر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک بر پایه تجربیات سالیان پیش، توان پرسنل و انجمن نمایش، چشم انداز و خلاقیت هنرمندان جوان، ششمین جشنواره استانی تئا‌تر خیابانی باغملک را در بخش آزاد (گونه‌های متفاوت نمایش خیابانی با اولویت محورهای مورد تأیید جشنواره) برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح‌های با موضوعیت مسائل اجتماعی و نقش فرهنگ و مقاومت همچنین حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مرحله بازبینی در اولویت پذیرش خواهند بود.

رضایی با بیان اینکه از هر گروه اجرایی حداکثر ۲ اثر به مرحله بازبینی خواهد رسید، گفت: طرح‌های نویسندگان بومی استان خوزستان در مرحله بازبینی از اولویت پذیرش برخوردار خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک افزود: طرح، ایده و فیلم ارسالی می‌بایست در سه نسخه به همراه کار برگ تکمیل شده و یک قطعه عکس از کارگردان به دبیرخانه ارسال شود.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را ۱۰ شهریور ۹۲ و زمان برگزاری آنرا ۲۶ الی ۲۸ شهریور ۹۲ در باغملک اعلام کرد.