کارگردان و بازیگر نامدار سینمای اسپانیا که با فیلم مشترک خود امسال به عنوان نماینده کشورشان به اسکار می‌روند در جشنواره فیلم نیویورک از مسایل مختلفی سخن گفتند.

پایگاه خبری تئاتر: در حالی که پدرو آلمادوار همین هفته ۷۰ ساله می‌شود، در جشنواره فیلم نیویورک با نمایش جدیدترین فیلمش «درد و افتخار» با مخاطبان صحبت کرد.

وی در عین حال در گفت و گو با ورایتی پیش از شروع نمایش شخصی‌ترین فیلمش تا به امروز، یادآوری کرد: اینجا حس می‌کنم در خانه هستم. انگار در جشنواره‌های فیلم به دنیا آمده‌ام. این بخشی از وجود من است.

این کارگردان که دوازدهمین فیلمش را در جشنواره فیلم نیویورک روی صحنه می‌برد از لذت کار کردن با آنتونیو باندراس صحبت کرد و گفت این یک موهبت است که با او کار می‌کند و تاکید کرد که رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند.

این ۲ که به عنوان فیلمساز و بازیگر تا کنون با هم در هشت فیلم همراهی کرده‌اند، پس از سکته قلبی باندارس در سال ۲۰۱۷ قوی‌تر از همیشه در کنار هم هستند.

باندراس توضیح داد که به خطر افتادن سلامت جسمی‌اش برایش نقطه عطفی بود و موجب شد تا زندگی هر دوی آنها به نوعی مورد رحمت واقع شود.

وی از وقتی گفت که در بیمارستان بستری بود و افزود: وقتی پدرو به من زنگ زد، می‌دانست که در من تغییری به وجود آمده و گفت خیلی خوشحال می‌شود اگر همین تغییر را برای نشان دادن شخصیت فیلم هم به کار بگیرم. او گفت: پنهانش نکن و من دقیقا می‌دانستم او دارد درباره چه چیزی حرف می‌زند. او دری را برای من باز کرد که بتوانم خودم را کاملا به روشی دیگر روی پرده بزرگ ببینم.

باندراس افزود: به شیوه‌ای استعاری من این فرصت را یافتم تا با این فیلم آنتونیو باندراس را بکشم، آنتونیو باندراسی که همه او را می‌شناختند.

باندراس که با این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد انتظار می‌رود در فصل جوایز سینمایی این موفقیت را بیشتر هم بکند.

«درد و افتخار» به عنوان نماینده اسپانیا برای اسکار ۲۰۲۰ معرفی شده است.

آلمادوار در این باره گفت از این که نماینده اسکار است بسیار خوشحال است زیرا فقط معرف خودش و حرفه‌اش نیست، بلکه معرف کشورش هم هست.

وی گفت: من همه کشورم را در این فیلم نشان داده‌ام و این یک مسئولیت بزرگ است. من هر چه در قلبم داشتم را عیان کردم تا در میان نامزدها جای بگیرم. اما هیچوقت نمی‌دانی چه پیش می‌آید. این یک معماست اما من سعی می‌کنم به آن برسم.

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم نیویورک تا ۱۳ اکتبر(۲۱ مهر) ادامه دارد.