سینمای لبنان نیز به عنوان یکی از آخرین کشورها فیلم برگزیده خود را بر ای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۲۰ معرفی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «۱۹۸۲» به کارگردانی «اوالید مونس» امسال نماینده سیمای لبنان در نود ودومین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهد بود.

«نادین لبکی» کارگردان مطرح لبنانی که سال گذشته با فیلم «کفرناحوم» توانست به جمع نامزدهای نهایی اسکار خارجی راه یابد، در فیلم «۱۹۸۴» در فیلم یک معلم مدرسه به نام یاسمین در بیروت ایفای نقش کرده است و داستان فیلم که همزمان با آغاز جنگ میان لبنان و اسرائیل در سال ۱۹۸۲ روی می‌دهد درباره پسری ۱۱ساله به نام ویسام و رابطه او با یکی از همکلاسی‌هایش است.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره تورنتو ۲۰۱۹ تجربه کرد و در آنجا برنده جایزه «نتپک» شد. «۱۹۸۴» شانزدهمین نماینده سینمای لبنان در تاریخ شاخه اسکار خارجی خواهد بود و لبنان در دو سال گذشته توانسته به صورت پیاپی با دو فیلم «کفراحوم» (نادین لبکی) و «توهین» (زیادالدوئری) توانسته به جمع پنج نامزد نهایی این شاخه راه یابد.

تا کنون ۸۵ کشور فیلم‌های برگزیده خود را برای شرکت در اسکار ۲۰۲۰ معرفی کردند و اول اکتبر (۱۰ مهر) آخرین مهلتی است که از سوی آکادمی برای معرفی نمایندگان کشورها تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.