در حالی که یکم اکتبر آخرین مهلت معرفی فیلم‌های هر کشور برای حضور در رقابت اسکار بین‌المللی بود، تاکنون ۹۱ کشور فیلم‌های خود را وارد این رقابت کرده‌اند.

پایگاه خبری تئاتر: اسامی فیلم‌های معرفی شده از سوی کشورهای مختلف برای اسکار ۲۰۲۰ به ۹۱ فیلم رسید.

در حالی که اسکار هنوز رسما شمار فیلم‌های پذیرفته شده را اعلام نکرده، بریتانیا، ایرلند، عربستان، سنگال، قزافستان و نیجریه کشورهایی هستند که در روز آخر فیلم‌های خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده و به تازگی از آنها اعلام وصول شده است.

بریتانیا: «پسری که باد را مهار کرد» ساخته چیویتل اجیوفور

این درام ۱۱۳ دقیقه‌ای بریتانیایی که به زبان انگلیسی و چیچوا و بر مبنای فیلمنامه اجیوفور و با بازی خودش ساخته شده، اولین فیلم بلندی است که او کارگردانی می‌کند. این فیلم بر مبنای خاطراتی به همین نام از ویلیام کامکوامبا و برایان میلر ساخته شده و اولین بار در ساندنس امسال دیده شد و از اول مارس توسط نت‌فلیکس استریم شد.

ایرلند: «غزه» به زبان عربی به کارگردانی گری کین و اندرو مک‌کانل

این فیلم مستند به زندگی روزمره مردم غزه می‌پردازد و تصویرگر مردمی است که می‌کوشند در میان دل مبارزات همیشگی زندگی معناداری داشته باشند.

این ششمین فیلم از ایرلند برای رقابت اسکار است.

قزاقستان: «خانات قزاق: تخت طلا» به کارگردانی رستم عبدراشف

این فیلم تاریخی اکشن ۱۱۱ دقیقه‌ای درباره شکل‌گیری و حیات ملت قزاق است و داستان آن از قرن پانزدهم در دوران حکمرانی خانات قزاق به مدت چند قرن در اوراسیا روی می‌دهد. سال ۱۸۴۷ با پایان حکمرانی خانات قزاق، این سرزمین به امپراتوری روسیه ضمیمه شد.

این چهاردهمین فیلم قزاقستان در رقابت آکادمی اسکار است.

عربستان سعودی: «کاندیدای عالی» به کارگردانی هیفاء المنصور

این کمدی درام ۱۰۱ دقیقه‌ای که چهارمین فیلم بلند داستانی المنصور و تولید مشترک عربستان سعودی و آلمان است، درباره پزشک زن جوانی از عربستان سعودی است که می‌خواهد در جامعه محافظه‌کار و مردانه راه خود را باز کند.

این سومین فیلمی است که عربستان سعودی به اسکار می‌فرستد.

سنگال: « آتلانتیکس» به کارگردانی ماتی دیوپ

این فیلم درام ۱۰۴ دقیقه‌ای که جایزه بزرگ جشنواره کن را دریافت کرده، درباره مهاجرت با تمرکز بر زنی جوان در حومه داکار است که نامزدش برای آینده بهتر با قایق به اروپا می‌رود.

این فیلم دومین فیلمی است که سنگال برای رقابت در بخش فیلم بلند بین‌المللی به اسکار می‌فرستد.

نیجریه: «شیردل» ساخته گنه‌وی‌یه‌وه ناگی

این کمدی ۹۵ دقیقه‌ای درباره زنی جوانی است که می‌خواهد مسئولیت اداره کسب و کار پدر بیمارش را به عهده بگیرد، اما پدرش این وظیفه را به برادر خود می سپارد.

این اولین باری است که نیجریه در بخش اسکار بین‌المللی شرکت می‌کند.