با بسته‌شدن راه‌های ارتباط دانلود فیلم‌های خارجی، به‌نظر می‌رسد که دانلود محتواهای خارجی از سایت‌های ویدئو استریم‌های خانگی افزایش پیدا کند.

پایگاه خبری تئاتر: بعد از بسته شدن راه‌های ارتباطی دانلود از سایت‌های غیرقانونی، کاربران این سایت‌ها نوک پیکان خشم خود را به‌سوی‌ VODهای ایرانی نشانه رفته‌اند و آن‌ها را مسئول و مقصر این ماجرا می‌دانند، تا آنجا که برخی از آن‌‌ها به صفحه اینستاگرام «نتفلیکس» رفته‌اند و گفته‌اند که "برخی VODها دارد از تو دزدی می‌کند."، بعد از این هم این کمپانی فیلم‌سازی همین مسئله را منتشر می‌کند.

بعد از این اتفاق کاربران ایرانی سایت‌های دانلود فیلم، با رجوع به پشتیبانی سایت‌ها از علت این اتفاق سؤال کردند و خواستار برطرف شدن این مشکل شدند که طبیعتاً پاسخی دریافت نکردند.

سپس توئیت وزیر ارتباطات منتشر شد که در آن گفته بود این موضوع ربطی به وزارت‌خانه ایشان ندارد و کاری نمی‌تواند در این حوزه بکند.

 

حالا با توجه به این اتفاق دو اتفاق دیگر امکان دارد رخ دهد؛ اول آنکه دانلود کاربران و علاقه‌مندان فیلم‌ها و سریال‌های خارجی از طریق تورنت امکان دارد ایجاد شود و دیگر آنکه شاید دانلود فیلم‌ها و سریال‌ها از طریق ویدئو استریم‌های خانگی بالا برود.

حالا باید از مدیران شبکه‌های نمایش خانگی پرسید که؛ آیا در این مدت کوتاه میزان دانلود آف‌لاین و تماشای آن‌لاین شما بیشتر شده است یا خیر؟

اگر پاسخ منفی باشد بدین معنی است که سایت‌های نمایش خانگی ما از قدرت و جذابیت کافی برخوردار نیستند و نمی‌توانند مخاطب را راضی کنند و مخاطب هم گویا دوست دارد که فیلم را با نسخه و کیفیت بهتری ببیند. و اگر هم مثبت باشد معلوم است که این سایت‌ها توان و کشش کافی را دارند.

ویدئو استریم‌های ایرانی نیز فیلم‌ها و سریال‌های خود را هم به‌خاطر هزینه خرید بسیار بالای آن و هم به‌دلیل قفل بودن دی‌وی‌دی‌های شرکت‌های خارجی، احتمالاً از همین سایت‌ها دانلود می‌کنند و حتی اگر دو مشکل قبلی نیز نباشد، امکان خرید و ارسال این حجم قابل توجه از محتوا غیرممکن است. دانلود تورنت هم از آن شیوه‌های مشکل و سخت دریافت محتوا است.

بنابراین حالا باید پرسید؛ خود سایت‌های نمایش خانگی از این به بعد، از کجا محتوا را دانلود می‌کنند؟