کمپانی دیزنی نام رابرت جونیرو را در کمپین فصل جوایز خود ثبت نکرده است که با واکنش طرفداران این بازیگر مواجه شد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «انتقام جویان:پایان بازی» امسال رکورد پرفروش‌ترین فیلم جهان را شکست و تاریخ ساز شد. حالا دیزنی قصد دارد این فیلم را در چندین بخش از جوایز اسکار به این آکادمی معرفی کند.

در این میان، غیبت رابرت داونی جونیور بازیگر نقش تونی استارک (مرد آهنی) به چشم می‌آید که خیلی‌ها از جمله کارگردان این فیلم باور دارند آخرین نقش آفرینی او در این شخصیت لیاقت نامزدی اسکار را دارد.

این کمپین جوایز دیزنی شامل بخش‌هایی از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای برادران روسو و بهترین فیلمنامه اقتباسی می‌شود. در ادامه امید‌های دیگر این کمپانی به بخشیهای بهترین تصویر برداری، بهترین تدوین، طراحی صحنه، طراح لباس و گریم و آرایش مو، ترکیب صدا، جلوه‌های ویژه و موسیقی اصلی می‌شود.

رابرت جونیور در سال ۲۰۰۸ و با فیلم «مرد آهنی» با مارول همکاری کرده بود و به یکی از شخصیت‌های مرکزی مارول تبدیل شد. او یکی از بازیگران کلیدی «انتقام جویان» در سال ۲۰۱۲ بود و در فیلم‌های «کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی» نیز نقش آفرینی کرد. او در فیلم «پایان بازی» پس از قربانی کردن خودش برای نجات دنیا با شخصیت مرد آهنی وداع کرد.

سایت این کمپین هفته‌ها قبل کار خود را آغاز کرده بود و حالا در بروز رسانی‌های جدید دیزنی، جونیور در بین هدف‌ها برای اسکار نیست که باعث نا امیدی هواداران این شخصیت شد. به همین دلیل دادخواستی را برای رساندن جونیور به اسکار به راه انداختند.