قاضی فرانسوی پرونده اتهامات تجاوز جنسی «لوک بِسون» هنرپیشه را مجددا به جریان می‌اندازد.

پایگاه خبری تئاتر: هفت ماه پس از آن که دادستان پاریس ادعاهای تجاوز جنسی علیه لوک بسون را با استناد به فقدان ادله رد کرد، یک قاضی فرانسوی دوباره تحقیق درباره ادعاهای مطرح شده توسط بازیگر فرانسوی بلژیکی «ساند فن روی» را دوباره آغاز کرد.

شروع مجدد تحقیقات توسط قاضی فرانسوی ناشی از شکایت مدنی فرانسیس زپینر وکیل «فن روی» در ماه مارس است.

به گفته وب سایت فرانسوی «مدیا پارت»، در این شکایت، اوزپینر اظهار کرده که تحقیقات مقدماتی که بین ماه می ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۱۹ توسط دادستان پاریس انجام شده «شتاب‌زده و ناقص» بوده است.

قاضی اکنون کلیه عناصر تحقیقاتی را که ابتدا توسط دادستان انجام شده  بررسی می‌کند و می‌تواند آن نتایج را نادیده گرفته و تحقیقات جدیدی را آغاز کند.

تیری مارمبرت، وکیل بسون، به فرانس پرس گفت: امیدوارم که قاضی به همان نتیجه‌ای برسد که دادستان یک سال پیش پس از بررسی دقیق پرونده به نتیجه رسید.

تحقیقات مقدماتی در ماه مه سال ۲۰۱۸ آغاز شد پس از آنکه فن روی گزارشی ارائه داد که متهم بسون را به تجاوز به وی در یک اتاق در هتلی در پاریس متهم می‌کرد.

این هنرپیشه زن که نقشی فرعی در فیلم «والریَن و شهر هزار ستاره» ایفا کرده، می‌گوید اولین تعرض بسون سر صحنه فیلمبرداری همین فیلم آغاز شد که در شب هفدهم ماه می ۲۰۱۸ در هتل بریستول پاریس کاملا مرا مورد آزار قرار داد.

وی دومین شکواییه خود را در ششم جولای ۲۰۱۸ ارائه کرد و بسون را به تجاوزهای مکرر همراه با خشونت شدید متهم کرد.

علاوه بر فن روی، هشت زن دیگر، دو دستیار سابق، دو کارگردان هنرپیشگی، دو دانشجو، یک هنرپیشه و یک مدل سابق با نام «کارین ایزامبرت» که آرزوی هنرپیشه شدن را داشت، «لوک بسون» را به تجاوز جنسی متهم کردند اما تنها خانم فن روی پیگیر شکایتش در دادگاه شد.

نکته جالب اینکه شرکت تولیدی بسون، «یوروپ کورپ» که پیش از اتهامات تجاوز جنسی درگیر چالش‌های اتهامات مالی بسون بود، پس از پیش آمدن این موارد و به دلیل عدم کفایت در حال واگذاری به یک شرکت سرمایه‌گذاری در نیویورک است.

جدیدترین فیلم «لوک بسون» با عنوان «آنا» حدود ۳۰ میلیون در گیشه جهانی فروش داشته است.