علی پویان قصد دارد از میان ۲ نمایشنامه «کوریولانوس» و «در میان کاغذپاره‌ها» یک اثر را در نیمه اول سال ۹۹ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد.

پایگاه خبری تئاتر: علی پویان کارگردان و مدرس تئاتر درباره برنامه خود برای اجرای اثری نمایشی گفت: برای نیمه اول سال ۹۹ نوبت اجرایی در مجموعه تئاتر شهر را در اختیار دارم و به این منظور ۲ نمایشنامه را برای اجرا پیشنهاد داده‌ام که یکی از آن‌ها را بر اساس اولویت خودم برای اجرا، انتخاب خواهم کرد.

وی درباره ۲ نمایشنامه مورد نظر، توضیح داد: یکی از آثار نمایشنامه «کوریولانوس» اثر ویلیام شکسپیر است که پیش از این نیز قصد اجرای آن را داشتم ولی اولویت اجرا را به نمایش‌های «دشمن مردم» و «گالیله» دادم. نمایشنامه دوم با عنوان «در میان کاغذپاره‌ها» اثری از یک نمایشنامه‌نویس کانادایی به نام جوردی مند است که توسط مینو ابوذرجمهری ترجمه شده است. این نمایشنامه ۲ بار جایزه نویسندگی را در کشور کانادا کسب کرده است.

پویان درباره سالن مدنظر اجرای خود در مجموعه تئاتر شهر، اظهار کرد: اگر قصدم به اجرای نمایش «کوریولانوس» باشد که باید این اثر را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کنم در غیر اینصورت و به دلیل اینکه نمایشنامه «در میان کاغذپاره‌ها» دارای ۲ بازیگر است، سالن چهارسو مناسب اجرای این اثر است.

این کارگردان تئاتر درباره وضعیت اجرای نمایش «چنین گفت سیمرغ» که پیش از این قصد اجرای آن را در تالار وحدت داشت، یادآور شد: برای اجرای این اثر با مدیرعامل سابق بنیاد رودکی صحبت کردم و حالا قصد دارم با آقای افضلی مدیرعامل جدید بنیاد رودکی در خصوص اجرای این اثر صحبت کنم.

وی در پایان سخنان خود گفت: قرار قبلی مبنی بر اجرای «چنین گفت سیمرغ» در نیمه دوم سال ۹۹ در تالار وحدت بود به شرط اینکه بتوانم برای نمایش اسپانسر داشته باشم. باید ببینم گفتگو با مدیرعامل جدید بنیاد رودکی برای اجرای این اثر که برگرفته از شاهنامه فردوسی است و توسط امیر مولوی نوشته شده، چه نتیجه‌ای خواهد داشت.


منبع: خبرگزاری مهر