زک پن نویسنده فیلم‌های ابرقهرمانی اعلام کرد برادران وارنر دو پروژه متفاوت از دنیای ماتریکس را در دست خود دارد.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی برادران وارنر در حال پردازش و کارکردن بر روی دو پروژه سینمایی از دنیای ماتریکس است.

در ماه آگوست خبر ساخت قسمت چهارم این مجموعه فیلم سینمایی توسط واچوسفکی‌ها تایید شده بود که باعث خوشحالی طرفداران آن شده بود. علاوه بر این حضور دوباره کیانو ریوز و کری آن ماس برای نقش آفرینی در شخصیت‌های گذشته خود جذابیت آن را دو چندان کرد. از آن زمان، ابهاماتی در مورد داستانی که پن مشغول نوشتن آن بود، مطرح شد.

دو سال پیش زک پن اعلام کرد بر روی پروژه‌ای از دنیای ماتریکس کار می‌کند، اگرچه در مورد جزئیات آن بحث نکرد، اما مشخص شده بود که این فیلم ساخت مجدد و یا نسخه‌ای فرعی نخواهد بود. او به تازگی در این باره گفته است: مردم همچنان از من سوال می‌پرسند پس بگذارید واضح بگویم، دو پروژه کاملا متفاوت از ماتریکس در برادران وارنر وجود دارد. من فیلمنامه‌ای در این باره نوشته ام و در فیلم بعدی واچوفسکی‌ها حضور ندارم، اما بی صبرانه منتظر دیدن آن هستم.

زک پن سابقه نویسندگی در فیلم‌های ابرقهرمانی مثل «هالک شگفت انگیز»، «مردان ایکس» را دارد و در فیلم سینمایی «انتقام جوبان» در سال ۲۰۱۲ نیز با جاس ویدون همکاری کرده است.

این دو فیلمنامه در دو بازه زمانی متفاوت خواهند بود، اما هیچکدام نسخه فرعی نیستند. در پروژه ماتریکس ۴ نیز گزارش شده بود برادران وارنر  یک بازیگر جوان است که در کنار کیانو ریوز نقش آفرینی کند.. این فیلم در سال ۲۰۲۲ اکران می‌شود.