حسین طاهری فارغ التحصیل آکادمی هنر ملی ایتالیا (سیلیودامیکو) در مدت کوتاه حضور خود در ایران کارگاه تئا‌تر «چهار فصل» را در مدرسه تئا‌تر سه نقطه برگزار می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگاه که به مدت ۸ روز به هم پیوسته از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد ماه با استفاده از موسیقی در لوای یک متن نمایشی برگزار می‌گردد، تعداد محدودی هنرجو (۱۵ نفر) می‌پذیرد.

حسین طاهری فارغ التحصیل آکادمی هنر ملی ایتالیا (سیلیودامیکو)، بازیگر و شاگرد استادان و کارگردانانی مانند: رونکونی، تریونفو، فِرِرو، کوبلی و... است. وی همچنین عضو گروه تئا‌تر رونکونی در مقام بازیگر در تورین بوده و بازی در آثار نمایشی کارگردان‌های صاحب نامی مانند: ریم، سالوتی، مارتونه، کالندا، کواتورچی و...، حضور در تلوزیون و سینمای ایتالیا به عنوان بازیگر در آثار کارگردان‌هایی همچون: W. Labate، V. Verdecchi، G. Tescari، M. Soavi، بازی در فیلم‌هایی همچون: تابلو، پزشکی در خانواده، ساعت، منطقه پلیس و همچنین بازی در فیلم مصائب مسیح به کارگردانی مل گیبسن را در سابقه هنری خود دارد.

طاهری همچنین با همکاری کرئوگراف ماریا بورگزه و ماسیمیلیانو فرومنتی در ایتالیا کمپانی تئاتری با نام بابا تئا‌تر تشکیل داده است. (BABA TEATR)

طاهری در توضیح کارگاه تئا‌تر چهار فصل گفت: «در این کارگاه با استفاده از موسیقی در لوای یک متن نمایشی، تمام حس‌ها را به کار خواهیم بست. چهار فصل آنتونی ویوالدی ما را همراهی خواهد کرد. آن را تجزیه کرده و توسط جسممان از آن عبور می‌کنیم. با جسممان می‌رقصیم، می‌خوانیم و حرف می‌زنیم. سعی می‌کنیم از محدودیت‌های جسم فرا‌تر رویم. کاری که ما انجام می‌دهیم ترکیبی از بداهه گرایی‌های فردی و جمعی است. فضایی خالی را توسط خود و یک تجربهٔ عمیق پر می‌کنیم. از کلمات فرا‌تر رفته تا با استفاده از موقعیتی خلاقانه، زبان‌های جدیدی را خلق کنیم.»

گفتنی است شرایط حضور هنرجویان در این کارگاه به شرح ذیل می‌باشد:

- تسلط بر بدن بدون داشتن اندامی ورزیده.

-‌شناختی درباره چهار فصل آنتونی ویوالدی و انتخاب یکی از موومان‌های ان. (موومان تند، آهسته و میانه).

- آماده کردن یک شخصیت، موسیقی، حرکت، صحنه و یا یک دیالوگ دو دقیقه‌ای.

- حضور بدون غیبت و تاخیر در کارگاه.

- داشتن تجربه و یا تحصیلات مرتبط با تئا‌تر.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به آدرس میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، مدرسه تئا‌تر سه نقطه مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۸۸۹۵۲۴۴۰- ۸۸۹۵۲۳۹۲ تماس بگیرند.

یادداشت حسین طاهری درباره کارگاه تئا‌تر چهار فصل:

انسان همیشه درگیر زمان بوده است. در جست‌و‌جوی درک موقعیت خود در دنیا، با اختراع زمان، دنیا را به چرخه در آورد. گاهی نومیدانه، گاهی موزون. موسیقی مشهود‌ترین نمونهٔ این درگیری است. موسیقی به انسان توهمِ خلق و مالکیت زمان را می‌دهد، زمان که توصیف کننده زندگی است. توهمی کوتاه وفرٌار. طبیعت، در هر حال، بدون توقف زمان با فصولی جاودانه، پیش می‌رود. شخصیت‌ها، خانواده‌ها و جامعه را شکل می‌دهد. هیچ یک از ما انسان‌ها احساس یکسانی نداریم، چراکه زمانِ خلق شده توسط ما یکسان نیست. و همین طور موسیقی هیچ‌گاه یکسان نیست. شکسپیرخطاب گونه به موسیقی می‌گوید: موسیقی! چرا مثل قبل شیرین نیستی؟ و یا چرا حداقل مثل قبل نیستی.

ما فقط در برابر چیزهایی که بر روی آن‌ها تسلط داریم، یکسان هستیم.

در این کار از موسیقی در لوای یک متن نمایشی استفاده می‌کنیم. از تمام حس‌ها استفاده خواهیم کرد، نه تنها حس‌های پنج گانه. چهار فصل آنتونی ویوالدی ما را همراهی خواهد کرد. آن را تجزیه کرده و توسط جسممان از آن عبور می‌کنیم. آزادانه آن را به تمام برهه‌های زندگی و تجربیاتمان پیوند می‌دهیم و آن را دوباره خلق می‌کنیم. به آن‌ها کلمه، صدا و معنای جدید می‌بخشیم. با جسممان می‌رقصیم، می‌خوانیم و حرف می‌زنیم. و سعی می‌کنیم از محدودیت‌های جسم فرا‌تر رویم. کاری که ما انجام می‌دهیم ترکیبی ار بداهه گرایی‌های فردی و جمعی است. فضایی خالی را توسط خود و یک تجربهٔ عمیق پر می‌کنیم. از کلمات فرا‌تر رفته تا با استفاده از موقعیتی خلاقانه، زبان‌های جدیدی را خلق کنیم.

ما همه را به یک چشم می‌بینیم، بازیگران، طراحان، عوامل نور و صحنه. و با هم به دنبال زمانی که ما و موسیقی درونمان را به هم پیوند می‌دهد، می‌رویم. آن را از هیچ خلق خواهیم کرد و سعی می‌کنیم با هم به آرامی، برای دستیابی به زمانی فرا‌تر، به سوی از بین بردن زمان بیهوده گام برداریم. دستیابی به زمانی که در آن تمام انسان‌ها یکسان هستند.