مستند «زمستان است» با موضوع روایت بخشی از تاریخچه محله‌های شهر تهران، به تهیه‌کنندگی شهردار تهران، رونمایی شد.

پایگاه خبری تئاتر: شب گذشته چهارشنبه ۱۷ مهرماه، مراسم افتتاحیه اکران مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زهدیان و تهیه‌کنندگی پیروز حناچی با حضور جمعی از هنرمندان در محل موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شهنام صفاجو به حاضران خوش آمد گفت و از شهردار تهران برای حمایت از آثار سینمای مستند تشکر کرد. 

سپس پیروز حناچی شهردار تهران و تهیه‌کننده این مستند گفت: سال‌ها پیش در وزارت مسکن و شهرداری فعالیت می‌کردم و به تحقیقی از میدان توپخانه مواجه شدم و بعد از مطالعه آن و متوجه شدم که پتانسیل تبدیل به کتاب شدن دارد و این کار با همکاری پژوهشگر کار انجام شد.

وی توضیح داد: در سال‌های ۸۷ با فیلم «میدان بی‌حصار» به کارگردانی مهرداد زاهدیان آشنا شدم که بسیار جالب بود و به این نتیجه رسیدم که اگر ما تلاش کرده تا برای فضای شهری  تهیه سند کنیم و نشان دهیم فضای شهری تا چه اندازه اهمیت دارد می‌توانیم آثار قابل توجهی داشته باشیم.

حناچی با اشاره به «زمستان است» گفت: در تهیه این فیلم خیلی‌ها در شهرداری ما را همراهی کردند و البته از تصاویری نیز استفاده شد که اصلا در ایران وجود نداشت. امیدوارم از این فیلم لذت ببرید و بدانید این فیلم بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن یکی از پلاک‌های لاله‌زار است و می‌توان از پلاک‌های بیشتری در این زمینه مستند تولید کرد. به‌عنوان مثال می‌توان به خانه معین التجار اشاره که می‌توان مستند خوبی از آن ساخت.

وی توضیح داد: تاکید می‌کنم زمانی که این فیلم را تولید کردم شهردار تهران نبوده‌ام.

در ادامه مهرداد زاهدیان کارگردان این مستند نیز بیان کرد: تولید این پروژه نزدیک به سه سال طول کشید و اگر همراهی و پشتیبانی دوستان نبود بی‌شک چنین اثری تولید نمی شد، آقای انوار با صدای پر انرژیشان ما را در این فیلم همراهی کرد و صدای وی نگینی برای این فیلم است.

زاهدیان در پایان گفت: این اتفاق مهمی است که یک شهردار فیلم بسازد و آن فیلم درباره یکی از محله‌های تهران است. امیدوارم این نگاه فرهنگی و هنری در میان دیگر مدیران نیز بیدار شود. همچنین خانم طاهری مدیر فیلمخانه ملی برای حمایت‌هایی که از ما کرد تشکر می‌کنم.