کارگردان «نیست» که این روزها در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه است با اشاره به واقعی بودن داستان نمایش درباره دیگر ویژگی های این اثر نمایشی توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر: حسنیه زاهدی کارگردان نمایش «نیست» که این روزها در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه است با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این نمایش گفت: نمایش «نیست» براساس یک داستان واقعی شکل گرفته است که در سال ۹۶ رخ داد. در آن دوره من مشغول آماده سازی پایان نامه ام بودم و نمایشنامه های زیادی را برای اجرا می خواندم اما زمانی که این اتفاق رخ داد تصمیم گرفتم با الهام از این سوژه نمایشنامه ای را برای اجرا آماده کنم از همین رو سپیده علیزاده به عنوان نویسنده به گروه ما اضافه شد.

وی ادامه داد: این نمایش را در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه بردیم اما از آنجا که کار به شکل کارگاهی جلو می رود و لازم بود نویسنده در کنارمان باشد و این تداوم حضور به دلیل مشغله کاری برای خانم علیزاده امکان نداشت به ناچار برای اجرای عمومی امین عظیمی به عنوان نویسنده به کار پیوست.

زاهدی درباره ویژگی های نمایش توضیح داد: این اتفاق واقعی نقطه شروعی بود برای پرداختن به موضوع و دغدغه ای اجتماعی درباره مشکلات زنان در جامعه و مساله قضاوت کردن که تلاش شده است مساله از سطح خانواده فراتر رود و به شکل گسترده و جهان شمول تر به آن پرداخته شود. فرم اجرایی نمایش به آثار مستند نزدیک است چون من از این اتفاق صداها و منابع مختلفی در اختیار داشتم که در نمایش مورد استفاده قرار می گیرد.

این کارگردان در پایان صحبت هایش اظهار کرد: در اجرا صندلی مخاطبان به صورت دوسویه چیده شده است و شاهد فضایی مینیمال هستیم. تماشاگران در این فضا به نوعی در اجرا سهیم می شوند و خودشان را جزئی از کار می بینند.

شیرین جروقی، مهدیس حیدری، سایان فرخی، آوا متوقع بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۸ در کارگاه نمایش به صحنه می‌رود.