نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» از دیروز به صحنه رفت،اجرای نمایش "با من بستنی می‌خوری" تمدید،وسومین جشنواره تئاتر شهر فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی داد

پایگاه خبری تئاتر: برای نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» که از دیروز چهارشنبه به روی صحنه رفت، تماشاخانه استاد مشایخی دو اجرایی می‌شود.

«درستکارترین قاتل دنیا» نوشته افشین هاشمی و به کارگردانی منصور نصیری از 24 اردیبهشت هرشب ساعت 20:45 میزبان علاقه ‌مندان است تا همراه با ارای «برای کلاه آهنی ها» به کارگردانی پژمان عبدی که ساعت 19 به روی صحنه می رود، اولین دو اجرایی تماشاخانه استاد مشایخی را تشکیل دهند.

«درستکارترین قاتل دنیا» امشب و با حضور هنرمندان اجرای افتتاحیه خود را ارائه می‌کند و در هفته آینده اجرایی ویژه برای خبرنگاران و عکاسان خواهد داشت.

سینا راستگو و منصور نصیری بازیگران این نمایش هستند که مدت اجرای آن سی و پنج دقیقه خواهد بود.

*********

نمایش "با من بستنی می‌خوری" به کارگردانی و بازیگری "بهاره رهنما" به دلیل استقبال بی نظیر مخاطبان تمدید شد.

این نمایش که از 20 فروردین در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه است ، قرار بود نوزدهم اردیبهشت پایان یابد ولی به دلیل استقبال برای دومین بار متوالی تا سه شنبه 30 ماه جاری تمدید شد.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این نمایش می توانند علاوه بر حضور در گیشه فرهنگسرای نیاوران به سایت www.tiwall.com مراجعه نمایند.

نمایش "بامن بستنی می‌خوری" تا 30 اردیبهشت، ساعت 19:30 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

**********

نمایش موزیکال "الماس و شهر تارا" در اجرای روز سه شنبه خود میزبان جمعی از کارگردانان و مدرسان تئاتر همچون محمودرضا رحیمی ، شهرام کرمی ، اصغر همت ، نازنین گودرزی و ... شد.

میثم یوسفی کارگردان این نمایش در پایان اجرا ، از حضور متخصصان تئاتر قدردانی کرده و این نمایش را به اصغر همت بازیگر و کارگردان و مدرس تئاتر تقدیم کرد.

"الماس و شهر تارا" نوشته حسین تفنگدار ، روز جمعه 26 اردیبهشت آخرین اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج پشت سر می گذارد از تکنیک های مختلف نمایش ایرانی استفاده کرده و تا کنون با استقبال گسترده مخاطبان همراه بوده است.

در این نمایش بازیگرانی همچون میترا شجاعی ، میثم یوسفی ، مهدی زمین پرداز، محمد رضا مالکی ، قاسم طاهر احمدی، نسیم تاجی ، نادر حسن دوست و محمود راسخ فر به ایفای نقش های متفاوت می پردازند.

موسیقی الماس و شهر تارا را یاسر بیات ساخته و همراه با گروه نوازندگان به صورت زنده به اجرای آن می پردازد. سینا ییلاق بیگی طراحی صحنه و الهام شعبانی طراحی لباس این نمایش را بر عهده دارند. طراحی حرکت این نمایش را نیز محسن گودرزی انجام داده است.

نمایش الماس و شهر تارا تا جمعه 26 اردیبهشت در ساعت 18.30 تماشاخانه سنگلج روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند از طریق شماره تلفن های 0938729943 و 09190301522 و یا با مراجعه به سایت www.tiwall.com نسبت به رزرو و پیشخرید بلیط اقدام کنند.

******

جواد اعرابی نویسنده ، منتقد و بازیگر تئاتر به جمع بازیگران نمایش "کلوچه دارچینی" پیوست.

نمایش "کلوچه دارچینی" به کارگردانی مریم کاظمی که با استقبال تماشاگران ، هر روز بین 2 تا 4 نوبت در مرکز تولید تئاتر کانون روی صحنه است ، از این پس با حضور جواد اعرابی و جواد زیتونی در نقش "چای کیسه‌ای " اجرا می‌شود.

در این نمایش هر نقش توسط دو بازیگر تمرین و آماده شده است تا امکان اجراهای متعدد در یک روز و استمرار اجرا برای مدت زمان طولانی فراهم شود.

کلوچه دارچینی روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ، به مناسبت وفات حضرت زینب (س) تنها در سانس دوم (ساعت20) اجرا خواهد شد.

در این نمایش حسین محب اهری ، جواد زیتونی ، مریم کاظمی، جواد اعرابی، آنا نمکچیان، سعید عابدی ، مهراد زمانی ، مریم الهامیان، حسام کلانتری ، حسین صفا،شیما میرمحمدی، عماد سالکی، پریسا فلاح زاده، حمید فتوحی و احمد دهقان ایفای نقش می کنند.

*******

سومین جشنواره تئاتر شهر با شعار "تهران شهر مهربانی" بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی را برگزار می‌کند.

سومین جشنواره تئاتر شهر که با شعار «تهران شهر مهربانی» برگزار می‌شود به منظور توجه هر چه بیشتر به حوزه‌ی نمایش‌نامه نویسی و تولید آثاری متناسب با موضوعات مربوط به تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی ، بخش مسابقه نمایشنامه نویسی را برگزار می‌کند.

در این بخش آثار منتخب به شکل نمایش‌نامه‌خوانی توسط پیشنهاد دهنده و یا نویسنده اجرا خواهد شد و به حداکثر 10 نمایشنامه راه یافته به این بخش تا سقف 20000000 ریال کمک هزینه نمایشنامه‌خوانی پرداخت می‌شود.

نمایشنامه نویسان می توانند سه نسخه نمایش‌نامه‌ی تایپ شده خود را به همراه یک نسخه لوح فشرده نمایش‌نامه‌ در محیط WORD را تا 29 خرداد به دبیرخانه ارسال کنند.

مطابق فراخوان آثار متقاضی نباید تاکنون اجرای عمومی رفته و یا در هیچ جشنواره‌ای اجرا شده‌ باشند. در این جشنواره اولویت با نمایش‌نامه‌ها و آثار ایرانی است و صرفاً آثار هنرمندان ایرانی پذیرفته خواهد شد. هر گروه نمایش تنها امکان شرکت در یک بخش جشنواره را خواهد داشت.

سومین جشنواره‌ی تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مهرماه 1393 برگزار می شود.