گاه لوکیشن فیلمبرداری فیلم‌های مشهور مثل سینمایی «جوکر»، به جاذبه‌ توریستی تبدیل می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر: چند وقتی است که فیلم سینمایی «جوکر» در سینما‌ها اکران شده و مورد استقبال فراوانی نیز قرار گرفته است؛ به طوری که توانست به پرفروش‌ترین فیلم رده سنی بزرگسال تبدیل شد.

در یکی از سکانس‌های این فیلم شخصیت جوکر با بازی خواکین فینیکس، از پله‌هایی پایین می‌آید که به سکانسی به یاد ماندنی و محبوب در بین مخاطبان این فیلم تبدیل شده است. تا جایی که این مکان را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده است. این اتفاق به حدی جدی است که گاردین نوشت ساکنین این محل از این اتفاق ناراحت هستند.

محلی ها، ویدئو‌هایی را به اشتراک می‌گذارند و به طور واضح می‌گویند که به این مکان نیایید. اما دیگر بسیار دیر است و این پله‌ها نیز به واسطه فیلم جوکر به جمع نقاط توریسیتی عجیب پیوسته است. حتی یکی از کار‌بران مدعی شده با جست و جوی کلمه پله‌های جوکر «Joker Stairs» به موقعیت مکانی دقیق این پله‌ها دست یافته است! به این بهانه، لوکیشن‌های دیگری را معرفی می کنیم که این چنین به مکان توریستی تبدیل شدند:

ناتینگ هیل

فیلم سینمایی «ناتینگ هیل» حدود ۲۰ سال پیش منتشر شد، اما هنوز هم گردشگران زیادی به لوکیشن ساخت این فیلم می روند تا نگاهی به در نمادین خانه شخصیتی که هیو گرانت آن را بازی می‌کرد، بیاندازند؛ نکته عجیب اینجاست که چندین سال پیش این در برای امور خیریه به حراج گذاشته و فروخته شد!

****

هری پاتر

هیچ لیستی در مورد لوکیشن‌های فیلم بدون حضور هری پاتر تکمیل نمی‌شود. مجموعه فیلم‌های سینمایی هری پاتر در لوکیشن‌های مختلقی از لندن فیلمبرداری شده و تاثیر زیادی در رونق گردشگری این کشور داشته است؛ اما بیشتر از همه ایستگاه کینگ کراس مورد توجه قرار گرفته. چرا که آغازی جادویی از ماجراجویی به دانشگاه هاگوارتز است؛ دانشگاهی در زمینه علوم و فنون جادوگری.

****

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

باز هم حدود ۲۰ سال از انتشار فیلم می‌گذرد، اما هنوز یکی از سکانس‌های کلاسیک آن به عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین لوکیشن فیلم‌ها شناخته می‌شود. ایندیانا جونز در کشور‌های مختلفی مثل اسپانیا، آلمان و انگلیس فیلمبرداری شده، اما تنها به خاطر سکانسی که در یک مکان ناشناس در کشور اردن قرار داشت ، ماندگار شد.

****

سه گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت

در مجموع شش فیلم در کشور نیوزلند از ارباب حلقه‌ها و هابیت ساخته شد که بعد از اکران، این فیلم باعث افزایش چشمگیر گردشگران در این منطقه شد. این گردشگران به تماشای مکان‌های مختلفی از نیوزیلند می‌روند، اما مهم‌ترین آن‌ها منطقه‌ای بکر است که در فیلم، آن را با نام «شایر» می‌شناسیم و محل زندگی هابیت‌ها بود.

****

پدرخوانده

فیلم سینمایی پدر خوانده به حدی تاثیرگذار بود که بری مدتی همه می خواستند به لهجه ایتالیایی صحبت کنند! پدر خوانده از بهترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ شناخته می‌شود و داستان گروه مافیایی را روایت می‌کند. در حالی که بیشتر سکانس‌های این فیلم در نیویورک گرفته شده است، اما سکانس کوتاهی که در منطقه ساوکا گرفته شد به شهرت رسید.

****

مکس دیوانه

فیلم هیجان برانگیز و اکشن مکس دیوانه، از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما شمرده می‌شود. در فیلم می‌بینیم که شارلیز ترون به همراه اتومبیل مخصوص خود در بیایانی می‌خواهد از دست کسانی که قصد کشتن او را دارند، فرار کند. بیابانی که این فیلم در آن ساخته شده در کشور نامیبیاست که قدمتی طولانی دارد.