جمعه , ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
https://teater.ir/uploads/files//1399/ieslahat/پیام-دهکردی-7.jpg
شناسه خبر : 23303 | تاریخ انتشار : 6 آبان 1398 00:00  |
پیام دهکردی در ارتباط با وضعیت جشنواره تئاتر فجر گفت: ​اگر حداقل دو سال این جشنواره در سکوت برگزار شود اتفاق بزرگی است و در آینده می تواند ویترینی برای برآیند آثار ناب و برگزیدگان باشد.
پایگاه خبری تئاتر:پیام دهکردی، کارگردان و بازیگر تئاتر در ارتباط با وضعیت کنونی جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: کلید برگزاری این دوره جدید جشنواره تئاتر فجر خورده و آرزو می‌کنم این جشنواره باتوجه به تلاش های مداوم برگزار کنندگان به بهترین شکل برگزار شود‌. صحبت من اصلا در مورد این دوره جشنواره تئاتر فجر نیست و بیشتر درمورد رویکرد حاکم بر نگاه جشنواره‌هاست.

وی ادامه داد: سال گذشته این‌ پیشنهاد را مطرح کردم و هنوز بر این اعتقادم پایبند هستم که جشنواره تئاتر فجر باید وارد یک دوران فطرت شود و حداقل برای دو دوره یک فصل پژوهشی، واکاوی و تجزیه و تحلیل، البته نقد دلسوزانه همه ادوار گذشته شود. در آستانه چهارمین دهه برگزاری این جشنواره هستیم و فکر میکنم باید به این فصل و به بلوغ رسیدنش فرصت دهیم و کم و کاستی، نقاط قوت و ضعف ها را بطور دقیق بررسی کنیم.

دهکردی افزود: به عقیده من درحال حاضر این نیاز حیاتی جشنواره هست و اگر این اتفاق بیفتد کمترین اثر مثبت آن این است که برای این هزینه‌هایی که برای برگزاری هر دوره می‌شود می‌توان برنامه‌ریزی دقیقی اعمال کرد و با نیروی بهتر و رویکرد عالی و منسجم تر از همه ادوار، مجددا کارش را آغاز کند.

بازیگر نمایش «مرد بالشی» اظهار داشت: در این سال‌ها متاسفانه آن چیزی که این جشنواره هم به آن مبتلا بوده این است که همانند تمام رخدادهای فرهنگی موجود در کشور است و سیاست‌های جدیدی که صورت گرفته نقد سیاست گذشته را کردند و تمام این‌ها ما را وارد یک فرآیند آزمون و خطا و چرخه کج و پراز معضل می‌کند که مجددا آسیبش را تئاتر ما خواهد خورد.

پیام دهکردی تصریح کرد: به عقیده من اگر حداقل دوسال این جشنواره در سکوت برگزار شود اتفاق بزرگی است. البته این استدلال هم وجود دارد که چون این جشنواره مهمترین و بزرگترین رخداد تئاتری کشور است اگر این را هم خاموش و ساکت کنیم تئاتر ما آسیب می‌بیند اما با ایمان می‌توانم بگویم تئاتر الان حداقل با اتفاقاتی که در این سال‌های اخیر برایش افتاده رشد کرده و آسیب نمی‌بیند و این نگاه جشنواره‌ای اندکی باید کاهش پیدا کند و بیشتر به اجراهای عمومی و ارتقای سطح کیفی و محتوای آثار بپردازیم و اگر این اتفاق‌ها صورت گیرد جشنواره در آینده می‌تواند ویترینی باشد که برآیند آثار ناب و برگزیدگانی باشد که در هر سال اجرا می‌شود.

بازیگر «گاندو» درباره دبیر این دوره جشنواره تئاتر فجر افزود: نادر برهانی مرند امسال تصمیماتی گرفته و تغییراتی را اعمال کرده و به نظر من تغییرات مثبتی هست و اگر در مورد تبیین آن خودش صحبت کند بهتر است.

همچنین او تاکید کرد: در حال حاضر تئاتر ما برای تعالی و پیشرفت در بزنگاهی قرار دارد که نیازمند یک سری رفتار عقلایی و تصمیمات خردمندانه است.

پیام دهکردی در پایان بیان داشت: فکر می‌کنم مسئولین حوزه فرهنگ باید این نگاه سطحی را که صرف نگاه شورمندی که جشنواره ها و هیجان های آن دارد را اندکی برای مقطعی خاموش کنند که ان‌شاءالله مقداری نگاه خردمندانه روی فضای فرهنگی کشور حاکم شود و اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند باعث شود زیر ساخت‌هایی صورت گیرد که زمانی دوره مدیریتی مسئولی‌به اتمام رسید فرد بعدی ادامه دهنده آن زیر ساخت‌ها باشد و اینگونه آینده پر امیدتری خواهیم داشت.



ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
7 + 2 =
اخبار مشابه
برچسب ها