‎سعید عصمتی تهیه کننده سینما گفت: اگر پول کثیف در پروژه ای استفاده می شود ارتباطی با بازیگران کار ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: سعید عصمتی تهیه کننده سینما درباره بحث ورود پول‌های کثیفی که وارد شبکه نمایش خانگی از جمله پروژه «شهرزاد» شده است، گفت: پول کثیف اگر باشد ربطی به عوامل آثار ندارد به عنوان نمونه، پول‌هایی که در «شهرزاد» هزینه شد از فساد تهیه کنندگان و صندوق ذخیره فرهنگیان بود. این پول در یک مقطعی آمد و پس از فروش دی وی دی‌ها و پخش در وی او دی، پول‌ها برگشت و ضرری هم نداشت.

‎تهیه کننده «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» ادامه داد: پولی که از صندوق ذخیره فرهنگیان و یا بانک سرمایه برای شهرزاد خرج شده برگشته و به سود رسیده و ضرر نداشته است و تهیه کنندگان طبق قرارداد با عوامل هزینه کردند و خارج از قرارداد که به عوامل پرداخت نکرده اند.

‎او اضافه کرد: اگر هزینه کرد آن ده میلیارد تومان بود که به جز بازگشت اصل سرمایه گذاری اولیه این مبلغ سود هم به تهیه کننده برگردانده شد مضاف بر این ربطی به هنرپیشه‌ها ندارد که این پول کثیف بوده یا نه، اصلا مگر قانونی وجود دارد که هنرپیشه‌ها باید تحقیق و تفحص کند که سرمایه ساخت فیلم از کجا می‌آید؟ پس نباید آنها پول‌ها را برگردانند، چرا باید این اتفاق بیفتد؟ مگر پروژه ضرر کرده است که این بحث‌ها را راه انداختند؟

‎عصمتی افزود: اصلا مگر فقط پول صندوق ذخیره فرهنگیان بوده؟ شاید از جای دیگر هم تامین هزینه کرده باشند، ده میلیارد تومان پول از جا‌هایی تامین شده به سود رسیده و به صاحب اثر برگردانده شده است و به عوامل شهرزاد هم هیچ ربطی ندارد. عوامل و بازیگران زحمت کشیدند، زمان گذاشتند و دستمزدشان را گرفتند و رفتند. اگر تهیه کنندگان شهرزاد یک کاردرست انجام داده باشند اتفاقا ساخت شهرزاد هست که هم سود اقتصادی داشته و هم توانسته با مخاطب رابطه خوبی برقرارکند و در تاریخ آثار هنری (سریال خانگی) ایران ثبت شود.

این تهیه کننده گفت: وقتی یک فیلمی برای ساخت از وزارت ارشاد مجوز می‌گیرد من نوعی به عنوان بازیگر یا عوامل با تهیه کننده اثر قرارداد می‌بندم، دستمزد می‌گیرم و کار می‌کنم حتی اگر مشکل فیلمنامه‌ای و خط قرمزی داشته باشد مسئولیتش با وزارت ارشاد، کارگردان و تهیه کننده است؛ «شهرزاد» که هیچ کدام از این موضوعات هم نداشته است و اگر سود یا زیان می‌کرد و یا هر اتفاقی برای آن می‌افتاد مگر بازیگران جوابگو بودند که الان آنها را مخاطب قرار داده ایم.

عصمتی در خصوص جدیدترین فعالیت خود گفت: کاری مشترک به نویسندگی و کارگردانی سعید ابوطالب و تهیه کنندگی خودم با نام «ربوده شده» خواهیم ساخت، این اثر به سه زبان عربی و ترکیه‌ای و ایرانی است که در سی قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای نمایش خانگی تولید می‌شود.

او افزود: فیلمبرداری آن در خارج از کشور خواهد بود و بازیگران آن اکثرا خارجی و از لبنان و ترکیه هستند. موضوع آن اکشن با رگه‌های جاسوسی است و هم اکنون بازنویسی نهایی فیلمنامه را انجام می‌دهیم و پروانه ساخت آن بزودی صادر می‌شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان