نمایش «لاموزیکا» به کارگردانی علی تاجیک از ۸ آبان ماه در تماشاخانه آژمان اجرا می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «لاموزیکا» به کارگردانی علی تاجیک و بازی هدی اساسی و مهران مرادی از چهارشنبه ۸ تا ۳۰ آبان ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه آژمان اجرا می‌شود.

علی تاجیک کارگردان این نمایش گفت: در متن اصلی روایت ناظر بر دیدار زن و مردی است که پس از چند سال جدایی قرار می‌گذارند تا در هتل با یکدیگر ملاقات کنند. بنابر شرایط موجود محل دیدار به یک سالن کنسرت تغییر کرد. به عبارت دیگر زن و مردی که چند سال پیش از یکدیگر جدا شده‌اند حالا در یک سالن کنسرت با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

تاجیک درباره اینکه چرا دکور و جای نشستن تماشاچیان از روند مرسوم نمایش در ایران تبعیت نمی‌کند، توضیح داد: قانونی در این زمینه وجود ندارد و جای همه چیز را برای انتقال مفهوم و حس می‌توان تغییر داد. باید برای انجام کار دلیل داشت، اگر دلیل قانع کننده پیدا شد همه چیز را می شود تغییر داد. در این نمایش مخاطبان دور یک میز که به حالت حرف بزرگ انگلیسی اچ (H) است، می نشینند و بازیگر زن و مرد در فضای خالی این میز نقش خود را بازی می‌کنند. در بخش موسیقی نیز ۲ ساز پیانو و ویولونسل به طور زنده و بداهه هرشب نواخته می‌شود.

کارگردان «لاموزیکا» درباره بداهه نواخته شدن موسیقی در هر شب از اجرا بیان کرد: تئاتر یک هنر زنده است، بر این مبنا اصل بر زنده بودن این هنر است. پس اگر کسی می‌خواهد آهنگسازی کند باید برای آن دلیل داشته باشد. در این نمایش نیازی به آهنگسازی حس نشد. بر این اساس ترجیح دادیم هر شب یک موسیقی بداهه نواخته شود چون با این شیوه انتقال مفهوم و احساس به مخاطب بسیار عمیق‌تر انجام خواهدشد.