کارگردان «خاطرات متروکه لاله‌زار» از ساخت این مستند با حضور و همراهی ستاره‌های تئاتر نصر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: امیرحسین گوران کارگردان فیلم مستند «خاطرات متروکه لاله‌زار» درباره ساخت این مستند با موضوع «تئاتر نصر» و تاریخچه آن گفت: برای ساخت این مستند تلاش کردیم تا افرادی که سال‌ها در تئاتر نصر کار کرده‌اند به صورت تصویری گفتگو کنیم، تصویربرداری این مستند در دوره‌ای که سعدی افشار زنده بود، آغاز شد و ما تمام تلاش خود را کردیم تا خاطرات وی از تئاتر نصر را هم داشته باشیم. همکاری با این هنرمند نزدیک به یک ماه طول کشید و بعد از گذشت یک وقفه تصویربرداری آن از نو آغاز شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با زنده یاد داریوش اسدزاده بخشی دیگر از این پروژه را جلوی دوربین بردیم و این هنرمند نیز تاریخ شفاهی این مجموعه را توضیح داد و حتی از چگونگی ورود خود به تئاتر نصر و اتفاقاتی که در این مجموعه رخ داد را جلوی دوربین بازگو کرد.

این هنرمند ادامه داد: تاکید می‌کنم که در این مستند، از تصاویری استفاده شده که تا به امروز از آن استفاده نشده و به گونه‌ای اولین تصاویر بعد از آتش‌سوزی تئاتر نصر است که در آن زمان گرفته شده است. همچنین افرادی که سال‌ها در این مجموعه کار کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به زنده‌یاد صالح پناهی که نزدیک به ۳ هفته پیش درگذشت اشاره کرد. وی از ۱۲ سالگی در تئاتر نصر کار کرده بود.

وی بیان کرد: همچنین با اصغر سمسارزاده درباره خاطراتش از کار در این تئاتر نیز صحبت کرده‌ایم، در واقع در این مستند شاهد شکل‌گیری زندگی و شخصیت مصاحبه شونده‌ها در کنار تئاتر نصر هستیم.

این کارگردان جوان تاکید کرد: امیدوارم این مستند شرایطی را فراهم کند تا افرادی که بخشی از تاریخ سرزمینمان هستند و با وجود تلاش برای هنر کشور فراموش شده‌اند، به یاد آوریم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم این مستند ۵۰ دقیقه‌ای را برای حضور در جشنواره‌های مختلف آماده کنیم، در حال حاضر ۵۰ درصد از پروژه فیلمبرداری شده است و منتظر گروه‌هایی هستیم که در این مجموعه سیاه بازی کرده‌اند.

گوران در پایان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده این مستند تا بهمن ماه آماده نمایش می‌شود.