پانته‌آ بهرام بازیگر شناخته شده سینما و تئاتر که تهیه‌کنندگی نمایش «جنگ بازی» از جزیره خارک را عهده‌دار است، حمایت از بچه‌های تئاتر مقیم شهرستان را حق این هنرمندان و فعالان تئاتر دانست.

پایگاه خبری تئاتر: پانته‌آ بهرام بازیگر با سابقه و شناخته شده سینما و تئاتر ایران این روزها در مقام تهیه‌کننده تئاتر در نمایش «جنگ بازی» به کارگردانی عبدی بناری حضور دارد. این نمایش که توسط گروهی از هنرمندان تئاتر جزیره خارک تولید و اجرا شده، از ۸ آبان در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران در حال اجرا است و تا ۳۰ آبان به اجرای خود ادامه می‌دهد.

بهرام درباره دلایل و انگیزه خود برای حضور در مقام تهیه‌کننده نمایش «جنگ بازی»، گفت: سال‌های سال است که بچه‌های تئاتر مقیم شهرستان این نقد را به حق دارند که دیده نمی‌شوند یا اصلا نادیده گرفته می‌شوند و من همیشه فکر می‌کردم که باید به طریقی از این بچه‌ها حمایت شود چون حق شان است.

وی یادآور شد: نمایش «جنگ بازی» را سال گذشته در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان دیدم و یکی از ویژگی‌های جذاب کار برای من این بود که مخاطب ۷ تا ۷۰ سال می‌توانند از تماشای این اثر لذت ببرند. نمایش به‌شدت پرانرژی است، بازی‌های چشمگیر، متن و موسیقی قابل توجهی دارد. ضرباهنگ «جنگ بازی» این تذکر را به انسان می‌دهد که به عینه ببیند چگونه کودکان در حالیکه در کوچه بازی می‌کنند به قربانی جنگ تبدیل می‌شوند.

این هنرمند با سابقه تئاتر تأکید کرد: برخی از بچه‌هایی که در تهران یا شهرهای بزرگ تئاتر کار می‌کنند مدعی ظاهر می‌شوند و برای من مهم بود که ببینند بچه‌هایی با کمترین امکانات و از جزیره خارک اثری را اجرا می‌کنند که مخاطب یک ساعت بدون پلک زدن اثر را تماشا می‌کند و درک این بچه‌ها از هنر تئاتر، میزانسن، موسیقی، بازی، بدن و صدا درک بسیار کاملی است.

بهرام اظهار امیدواری کرد با حمایت هنرمندان و تماشاگران بتوان این کار را ادامه داد و در سال با حمایت از چند گروه تئاتر جوان مقیم شهرستان‌ها، آثارشان را در تهران اجرا کرد.

وی در ادامه بیان کرد: حمایت الزاما مادی نیست و می‌توان توقع حمایت معنوی را از دوستان و هنرمندان داشت تا با حضورشان و چهره‌های آشنای‌شان تماشاگران بیشتری را برای تماشای این آثار به سالن جذب کنند.

بازیگر نمایش‌هایی چون «افسون معبد سوخته»، «هی مرد گنده گریه نکن»، «شکلک» و «خواب در فنجان خالی» در پایان سخنان خود گفت: نمایش «جنگ بازی» به تازگی اجرای خود را شروع کرده و امیدوارم هنرمندان شناخته شده با حضورشان در سالن ضمن تماشای اثر، در جذب مخاطب برای دیدن این اثر و حمایت از این گروه تأثیر بگذارند.

نمایش «جنگ بازی» به نویسندگی حسن حاجت‌پور و با حضور عبد بناری، جواد وزیری، فرید عرب‌زاده، زینب فخار و مهسا انتشاری ساعت ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.  عماد عرب‌زاده و حسن جامعی اجرای موسیقی این اثر نمایشی را بر عهده دارند.