کارگردان نمایش «هملت» گفت: تقدیرها و جوایزی که «هملت» در جشنواره تئاتر فجر کسب کرده است دیده نشده و ما با درآمد گیشه روی صحنه می‌رویم. بنده نیز هیچگاه ناراحت و پیگیر حمایت نیز نبوده‌ام. برای گروه تئاتر کوانتوم تنها مخاطبان مهم هستند.

پایگاه خبری تئاتر:  نشست رسانه‌ای نمایش «هملت» پیش از ظهر امروز، 27 اردیبهشت ماه با حضور آرش دادگر، طرح و کارگردان، امین طباطبایی، شبنم فرشادجو، بهروز کاظمی، عمار عاشوری، ساناز نجفی و... در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.

دادگر در ابتدای این نشست گفت: گروه تئاتر کوانتوم خوشحال است که می‌تواند از سه شنبه، 30 اردیبهشت ماه نمایش «هملت» را روی صحنه تماشاخانه ایرانشهر ببرد. ما پس از 4 سال تلاش بر روی متن و تمرین‌های پراکنده و در نهایت 5 ماه تمرین متمرکز پیش از تئاتر فجر سال گذشته توانستیم این نمایش را آماده اجرا کنیم. اکنون نیز جنگ مجدد ما آغاز شده است و آن اجرای عموم نمایش است. اجرای که مخاطب در آن مشارکت دارد.

وی تصریح کرد: «هملت» داشتان روابط پیدا و ناپیدایی شکسپیر در این اثر است، ما به دنبال هویدا کردن اتفاقات پنهان هستیم و این نمایش کامل‌ترین اثر ما در بازخوانی آثار شکسپیر است. روابط سیالی در کاراکتر‌ها وجود دارد و ما تلاش داریم تا در 120 دقیقه اجرای نمایش تماشاگر توجهی به گذر زمان نکند. در لحظاتی از نمایش مخاطب با نمایش درگیر می‌شود، چراکه ما معتقدیم که تماشاگر نباید ناظر باشد و من همواره دوست دارم که مخاطبان فعال باشند و در نمایش ما چیزی برای پنهان شدن وجود ندارد.

این کارگردان با تجربه تئاتر با بیان اینکه «هملت» قرار بود در تالار حافظ روی صحنه برود، اظهار داشت: این تالار نمایشی مرداد ماه به ما اجرا داد و به جهت هزینه‌ نگهداری دکور برای ما خوب نبود، البته ما با پیشنهاد عجیبی نیز از سوی این تالار مواجه شدیم و آن اجرای 30 اجرا در 15 شب بود. از سوی دیگر هم اتابک نادری لطف کرد و «هملت» را برای سالن اصلی تئاتر شهر در نظر گرفت اما با توجه به اینکه هیچگاه حاضر نیستم نمایشم را در سالنی که مناسب اجرای نمایش من نیست، اجرا کنم، فریب سالن‌ اصلی و امتیازها‌ی آن را نخوردم، چون این سالن باعث می‌شد کار ما شیک شود و ارتباطی که مدنظر ما با تماشاگر بود نیز قطع می‌شد. در نهایت نیز پیشنهاد مجید سرسنگی برای اجرا در ایرانشهر را پذیرفتم.ژ

دادگر با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از بهترین نمایش سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر نشده است، گفت: ما با قرارداد گیشه روی صحنه می‌رویم و باید با 30 اجرای گیشه هزینه پنج ماه تمرین برای فجر، دو ماه تمرین برای اجرای عموم و یک ماه اجرا در بیاوریم، ما به دلیل اینکه در ایرانشهر اجرا می‌رویم، حمایت نمی‌شویم، البته دلیل اجرای ما در ایرانشهر این است که تنها این سالن مناسب اجرای نمایش ما است. اما تمامی تقدیرها و جوایزی که «هملت» در جشنواره تئاتر فجر کسب کرده است دیده نشده و ما با درآمد گیشه روی صحنه می‌رویم. بنده نیز هیچگاه ناراحت و پیگیر حمایت نیز نبوده‌ام. ما برای اینکه کار خراب نشود به ایرانشهر آمدیم و برای گروه تئاتر کوانتوم تنها مخاطبان مهم هستند.

در ادامه این نشست نیز امین طباطبایی، شبنم فرشادجو، بهروز کاظمی و ساناز نجفی به اظهار نظر درباره نقش خود و تمرینات سخت نمایش پرداختند.

نمایش «هملت» توانست در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر اجرایی متفاوت و با استقبال بسیار را ارائه دهد و در نهایت کاندیدای بازیگری مرد، بازیگری زن، کارگردانی، نویسندگی و طراحی صحنه در بخش بین الملل، برنده جایزه کارگردانی و طراحی صحنه در بخش بین الملل، برنده جایزه بزرگ سی و دومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر شد.

علاقه مندان به خرید بلیط و تماشای نمایش‌های این مجموعه می‌توانند به سایت تماشاخانه ایرانشهر به آدرس www. tamashakhaneh. ir مراجعه و یا با شماره‌های 88814115 و 88814116 تماس حاصل فرمایند.