«مارتین اسکورسیزی» با شفاف‌سازی دیدگاه خود درباره فیلم‌های مارولی ضمن عقب‌نشینی از مواضع قبلی‌اش، آنها را دوباره نقد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: بعد از آنکه «مارتین اسکورسیزی» کارگردان مکتب نیویورکی و خالق فیلم‌های «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» دیدگاه خود را درباره فیلم‌های ابرقهرمانی مانند مارول بیان کرد و گفت که فیلم‌های مارول مانند شهربازی است و اصلاً فیلم نیست، «فرانسیس فورکاپولا» کارگردان «پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان» نیز به طرفداری از نگاه وی برخواست و گفت همین‌که اسکورسیزی این مطالب را می‌گوید کافی است تا وی نیز این فیلم‌ها را چرند بخواند.

بعد از آن مدیران مارول درباره دیدگاه‌های این دو کارگردان مطالبی را در دفاع از سینمای ابرقهرمانی و مارول گفتند. مدیرعامل دیزنی در این باره گفته است: مارتین اسکورسیزی فیلمساز بزرگی است. امیدوارم حرف‌های من را بشنود. با او رابطه‌ای ندارم. اما این مهم نیست چرا که بی‌اندازه ستایشش می‌کنم. به اعتقادم او تعدادی از بزرگ‌ترین فیلم‌های سینما را ساخته است، من به گذشته نگاه می‌کنم و به گاو خشمگین، رفقای خوب، راننده تاکسی فکر می‌کنم. من با او درمورد مارول بحث دارم. نخست مارول دارد فیلم می‌سازد. اینها فیلمند. این همان کاری است که اسکورسیزی هم می‌کند. و اینها هم فیلم‌های خوبی‌اند.»

«ایگر» عقیده دارد که این انتقادها تلاش صدها انسان خلاقی را که برای این پروژه‌ها کار می‌کنند، نادیده می‌گیرند و این در حالی است که فیلم‌های مارول تاثیر جهانی داشته‌اند. «ایگر» سپس اشاره کرد که خود اسکورسیزی گفته بود او هیچ‌یک از فیلم‌هایی را که به آنها نقد دارد، ندیده است. 

«فکر نمی‌کنم او هرگز فیلمی از مارول دیده باشد. کسی که فیلمی از مارول ندیده نمی‌تواند به درستی درباره این فیلم‌ها اظهار نظر بدهد.»

تمام این دفاعیات باعث شده است تا اسکورسیزی حالا از مواضع خود کمی عقب‌نشینی کند و نظر خود را درباره فیلم‌های مارولی درست توضیح بدهد و تلاش کند که با شفاف‌سازی درباره این فیلم‌ها مخاطبین خود را توجیه کند.

او به‌تازگی در نیویورک تامیز گفته است که این فیلم‌ها توسط استعدادهای جوان و هنری شکل‌گرفته است و ما می‌توانیم این استعدادها را در صفحه سینما ببینیم. این که این فیلم‌ها را من دوست ندارم به‌خاطر این است که به مزاج من خوش نمی‌آید. من مطمئنم که اگر جوان بودم قطعاً از تماشای این فیلم‌ها خوشحال می‌شدم و حتی امکان داشت یکی از این فیلم‌ها را بسازم.

او در ادامه سخنانش گفته است: زمانی که من به تماشای فیلم‌های کارگردانانی مانند توماس اندرسون یا اسپایک لی و یا وس اندرسون می‌روم می‌دانم که چیزی جدید و تجربه هنری خاصی را خواهم دید. اما در فیلم‌های مارولی چیزی که وجود ندارد، الهام، رازآلودگی و خطر عاطفی اصیل است.