با وجود اینکه هیچکس دل خوشی از ترسیدن ندارد، اما فیلم‌های ژانر وحشت همیشه طرفداران زیادی دارند.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم‌های سینمایی ژانر وحشت عموماً فیلم‌هایی هستند که با وجود استقبال مخاطبان، گاهی از نگاه منتقدان ناقص هستند.

این ژانر که جزو دسته‌های پر سود سینما محسوب می‌شود، امکان سرگرمی و ترس و هیجان را به مخاطب می‌دهد و این در حالی است که آن‌ها را به تفکر عمیق در مورد دنیای اطرافشان وا می‌دارد.

در ادامه ترکیبی از فیلم‌های ژانر وحشت امسال که هم نظر منتقدان را جلب کرده و هم مخاطبان را به سینما کشانده اند، معرفی می‌کنیم.

 

ما «Us»

جردن فپیل کارگردان این فیلم است که در سال ۲۰۱۷ با فیلم «برو بیرون» موفق به دریافت جایزه اسکار شده بود. او با فیلم ترسناک جدیدش، داستان خانواده را روایت می‌کند که همزاد‌های خود را ملاقات می‌کنند.

 

فانوس دریایی «Lighthouse»

فیلم سینمایی فانوس دریایی به کارگردانی رابرت اگر است که رابرت پتینسون و ویلم دفو در این فیلم نقش دو نگهبان فانوس دریایی را بازی می‌کنند که در جزیره دور افتاده و اسرار آمیز در نیوانگلند زندگی می‌کنند و بعد از اتفاقی شوم زندگی آن‌ها تغییر می‌کند.

 

آماده‌ای یا نه «Ready or Not»

این یک فیلم در ژانر کمدی سیاه است که به کارگردانی مت بتینلی و تایلر گیلت ساخته شده. داستان فیلم از این قرار است که یک جوان به نام گریس با خانواده همسرش آشنا می‌شود، اما در یک سنت قدیمی که تبدیل به بک بازی کشنده می‌شود، همه برای حفظ جان خود باید تلاش کنند.

 

خزیدن «Crawl»

فیلمی به کارگردانی اکساندر آژاست که از نگاه کوئنتین تارانتینو می‌تواند محبوب‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ باشد. داستان در مورد طوفانی سهمگین در فلوریدای آمریکاست که باعث شده یک دختر به همراه پدرش در خانه خود گرفتار شود و به دلیل سیلی که به راه افتاده متوجه می‌شوند، چندین تمساح نیز در نزدیکی آن‌ها حضور دارند.

 

داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی «Scary Stories to Tell in the Dark»

کارگردان این فیلم شخص مشهوری نیست، اما حضور گیرمو دل تورو به عنوان تهیه کننده که به ساخت فیلم‌های فانتزی ترسناک مشهور است و دو سال پیش جایزه اسکار دریافت کرده بود ، این فیلم را دیدنی کرده است. این فیلم داستان گروهی از نوجوانان را دنبال می‌کند که باید راز مرگ‌های ناگهانی و دلخراش را که در شهر آن‌ها رخ می‌دهد، پیدا کنند.

 

روز مرگت مبارک ۲ «Happy Death Day ۲ U»

فیلمی به کارگردانی کریستوفر لندن و در ژانر ترسناک و مهیج است که قسمت نخست آن در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود. در فیلم اول شاهد بودیم که شخصیت گلبمن در روز تولدش کشته می‌شود، اما در همان روز دوباره بیدار می‌شود و دوباره باید این روز‌ها را سپری کند تا قاتل خود را پیدا کند. در قسمت دوم این تکرار دوباره برای وی روی می‌دهد.

 

آنابل به خانه می‌آید «Annabelle Comes Home»

آنابل که قسمت پیشین آن در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود، داستان دو جنگیر را روایت می‌کند که تصمیم می گیرند، برای جلوگیری از خرابی بیشتر عروسک آنابل را به خانه خود بیاورند و آن را در اتاقی زندانی کنند. اما همه چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود و عروس آنها ارواح خبیث آن اتاق را احضار می‌کند و شبی ترسناک برای دختر ۱۰ ساله فیلم به وجود می‌آید.

 

آن:قسمت دوم «It: Chapter two»

این فیلم که امضای استیون کینگ، نویسنده مشهور رمان‌های ژانر وحشت، به روی آن خورده به اندازه کافی آن را دیدنی کرده است. قسمت نخست این فیلم فروش زیادی داشت تا ساخت قسمت دوم خیلی زود تایید شود. داستان فیلم ۲۷ سال پس از قسمت نخست روی می‌دهد و شخصیت‌ها بزرگ شده اند و طی یک تماس مرموز دوباره با محل زندگی سابق و دشمن خود یعنی پنی وایز روبرو می‌شوند.