مرتضی میر منتظمی نویسنده و کارگردان نمایش «زن، مرد» با اشاره به برگزیده شدن این اثر نمایشی در جشنواره بین‌المللی تئاتر «چن چئون» کره جنوبی از استقبالی که از این نمایش در جشنواره شده بود ابراز خرسندی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مرتضی میرمنتظمی نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی گفت: نمایش «زن، مرد» در جشنواره بین المللی «چن چئون» کره جنوبی که از دوم تا دوازدهم می در شهر سئول برگزار شد، حضور داشت که خوشبختانه موفق شد مشترکا با نمایشی از کشور ژاپن جایزه برگزیده این جشنواره را از آن خود کند. این جشنواره تنها یک جایزه خواهد داشت که امسال مشترکا به کشور ایران و ژاپن تعلق گرفت.

وی ادامه داد: این جشنواره بعد از جشنواره های ایتالیا، لهستان، چک، ارمنستان، بلاروس و جشنواره تئاتر فجر هفتمین فستیوالی بود که نمایش «زن، مرد» در آن حضور پیدا می کرد. ما 4 سال قبل در جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز به صحنه رفتیم اما متاسفانه هنوز فرصت اجرای عمومی نمایش برایمان فراهم نشده است.

میرمنتظمی درباره استقبالی که از این نمایش در جشنواره کره جنوبی شده بود، بیان کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از طرف مخاطبان از این نمایش در جشنواره صورت گرفت که برایم جای خوشحالی دارد. برگزارکنندگان جشنواره این نمایش را در روز اختتامیه در سالنی تازه تاسیس به نام مومچیک به نمایش گذاشتند که همین امر به استقبال بیشتر از نمایش منجر شد.

کارگردان نمایش «ابرها» متذکر شد: این اثر نمایشی کاری بی کلام است که فقط در بخش های پلی بک دیالوگ دارد که در جشنواره به دو صورت فارسی و انگلیسی پخش می شد. غزاله رشیدی و کاوه مرحمتی دو بازیگر نمایش هستند و محمد قدس تهیه کنندگی ان را بر عهده دارد.

این کارگردان درباره دیگر فعالیتهایش توضیح داد: به عنوان طراح صحنه و ایده‌پرداز در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور داشتم که شنبه 27 اردیبهشت ماه در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد. به دلیل اینکه در این سالن دکور نمایش «دن کامیلو» کورش نریمانی قرار داشت ما باید تلاشمان را می کردیم که هم دکور دیده نشود و هم آسیبی به آن نرسد بنابراین مجبور شدیم طراحی های اولیه را کنار گذاشته و به شیوه دیگری صحنه مراسم را طراحی کنیم. 

میرمنتظمی در پایان صحبتهایش یادآور شد: همچنین در تلاش هستم نمایش «P2» را که کار مشترک ایران و ارمنستان بود و در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر نیز به صحنه رفت نیمه دوم سال در تئاتر شهر به صحنه ببرم. طبق صحبتهایی که با اتابک نادری داشتیم قرار بود این نمایش پاییز در تالار سایه یا قشقایی اجرا شود اما با تغییر مدیریت تئاتر شهر هنوز مشخص نیست این نمایش به صحنه می رود یا خیر.

جشنواره «چن چئون» از دوم تا دوازدهم می مصادف با 12 تا 22 اردیبهشت در سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شد و نمایندگان کشورهایی نظیر انگلستان، روسیه، لهستان، هلند، نیجریه، آلمان و ژاپن در این رویداد حضور داشتند.