پاسخ مارک رافالو به اسکورسیزی برای کمک به سینماگران جوان با واکنش تند پل شریدر روبرو شد.

پایگاه خبری تئاتر: در حالی که مارک رافالو از جدیدترین چهره‌هایی بود که به اظهارات اسکورسیزی درباره سینمای مارول پاسخ داد و خواستار ایجاد صندوق ملی کمک شد، این پاسخ به مذاق فیلسماز قدیمی و سرشناس پل شریدر خوش نیامد و آن را احمقانه خواند.

رافالو از جدیدترین چهره‌هایی بود که در پاسخ به نظر اسکورسیزی مبنی بر اینکه جهان سینمایی مارول شبیه پارک موضوعی است، وارد گفتگو شد و از این کارگردان خواست تا به حل این مشکل کمک کند.

مارک رافالو بازیگر نقش «هالک» در سینمای مارول در گفتگویی با بی‌بی‌سی گفت: اگر در دنیایی زندگی می‌کنیم که اقتصاد تعیین کننده ارزش جامعه است پس آن کسی که بزرگ‌ترین‌ها را بسازد حاکم خواهد بود و آنها سعی می‌کنند که بارها و بارها همین کار را تکرار کنند. ‌اسکورسیزی به چیزی جالب، توجه کرده و ای کاش بیشتر آن را باز می کرد.

او گفته است پیشنهاد نمی‌کنم فیلم‌های کم‌هزینه بسازید. اما حرف او دقیقا همین معنی را می‌دهد.

رافالو در ادامه گفت: ما باید یک بودجه ملی در اختیار داشته باشیم که از هنر حمایت کند و به آنهایی پول بدهد که می‌خواهند نوع دیگر سینما را مورد توجه قرار دهند.

این بازیگر در ادامه افزود: اگر می‌خواهید فیلمی از نظر تجاری موفق تولید کنید - که خود اسکورسیزی هم تلاش زیادی در این زمینه دارد - پس دیگر نمی‌توانید با چنین سیستمی مقابله کنید. خیلی دوست داشتم که اسکورسیزی خودش چنین صندوق ملی تشکیل دهد و به جوانان و استعدادهای جدید اجازه کار بدهد تا هنر حکفرما شود. این عالی می شود.

رافالو هم بازیگر نقش «هالک» در دنیای مارول بوده و هم با اسکورسیزی در «شاتر آیلند» کار کرده است.

در همین حال پل شریدر وارد این مبحث شده و با متنی که در صفحه فیس بوکش منتشر کرده نوشته است: هرگز مارک رافالو را ملاقات نکرده‌ام و قرار نیست از واژه احمق برای خطاب کردن او استفاده کنم، ‌اما این واقعا احمقانه است.

پل شریدر ۷۳ ساله فیلمنامه نویس، کارگردان و منتقد موفق آمریکایی و نویسنده شماری از فیلمنامه‌های اسکورسیزی از جمله «راننده تاکسی»، «آخرین وسوسه مسیح» و «گاو خشمگین» است.

این در حالی است که  اسکورسیزی در سال‌های اخیر از طریق بنیاد خودش به بازسازی کارهای سینمایی قدیمی پرداخته و آنها را برای دانشجویان جوان نمایش داده و تهیه کننده فیلم‌های کوچک و مستقل و خارجی زبان بوده است.

در هر حال نظر رافالو با حمایت دست‌اندرکاران سینما روبرو نشده و وقتی فردی مثل شریدر با آن مخالفت می‌کند، به این معنی است که احتمالا او موضع‌گیری درستی نکرده است.