حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان «الماس» از آغاز پیش تولید این اثر در نیمه دوم آذرماه خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان سینما درباره زمان ساخت فیلم سینمایی «الماس» به تهیه‌کنندگی رحمان سیفی آزاد که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده است، گفت: پیش از این، نام این فیلمنامه «نیش» بود اما به ما گفتند فیلم دیگری با این نام ساخته شده و آن را تغییر بدهید به همین دلیل ما نام آن را «الماس» گذاشتیم. «الماس» یک فیلم اجتماعی و به روزی است که می‌تواند جذاب باشد. در واقع در حوزه ژانرهای کمتر پرداخته شده است.

وی افزود: در نظر داریم این فیلم را در نیمه دوم آذر پیش تولید آن را آغاز و سپس شروع به فیلمبرداری آن در تهران کنیم. به نظرم «الماس» فیلمنامه خوبی دارد و می تواند موفق باشد چراکه موضوع کلی آن درباره حرص و آز است و بسیاری به آن مبتلا هستند از سوی دیگر یک موقعیت هوشمند دارد که می‌تواند مخاطب را به خود جذب کند.

قاسم‌زاده اصل بیان کرد: تهیه‌کننده این پروژه رحمان سیفی‌آزاد است که من چند تله فیلم را در زمان مدیریت وی در تلویزیون ساختم. یعنی اگر آقای سیفی‌آزاد نبود اصلا آن تله‌فیلم‌ها ساخته نمی‌شد و با پشت گرمی و شجاعت او این اتفاق افتاد از همین رو یک دوستی برای ما پیش آمد که امیدوارم این همکاری هم به ثمر برسد.

وی در پایان بیان کرد: در آن دوران ساخت تله‌فیلم‌ها کار آسانی نبود و مثل همیشه شوراهای تصمیم‌گیر کم‌اطلاع و کم‌توان بودند که البته الان هم همین مشکل را داریم. در آن زمان، آقای سیفی آزاد اعضای این شورا را قانع می کردند و این تله ها ساخته می شدند.

این کارگردان در پایان گفت: بخشی از منابع مالی ما برای ساخت «الماس» فراهم شده و امیدوارم بخش دیگر آن هم به زودی تامین شود.