بنای قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر که چند سالی است به بهانه بازسازی به مخروبه تبدیل شده این روزها با چالشی جدید مواجه شده و آن هم مسدود شدن ورودی با دیوار آجری است که برای ممانعت از ورود افراد متفرقه به این ساختمان است.

پایگاه خبری تئاتر:  بنای قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر که چند سالی است به بهانه بازسازی تعطیل شده دیگر به مخروبه‌‌ای برای تجمع معتادها و اراذل و اوباش شبیه شده است. مسئولان فرهنگی دولت قبلی و فعلی و به ویژه مسئولان عالی‌رتبه تئاتری کشور هم بی‌تفاوت به وضعیت اداره برنامه‌های تئاتر، تنها وعده‌هایی مقطعی را در خصوص بازسازی و تعمیر این بنای قدیمی داده‌اند.

هنرمندان و گروه‌های تئاتری هم که یکی از معدود داشته‌ها و امکانات تئاتر را از دست داده‌اند، 2 سال است که در مکانی استیجاری و در وضعیتی غیرایده‌آل به تمرین آثار نمایشی می‌پردازند؛ مکانی که ماهانه بالغ بر 20 میلیون تومان هزینه دارد.

و اما جدیدترین خبر این است که این روزها وقتی از مقابل بنای قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر در خیابان پارس عبور کنید شاهد فعالیت کارگران ساختمانی می‌شوید که به قصد مسدود کردن و دیوار کشیدن مقابل در ورودی این بنای تئاتری، مشغول جابجایی آجر و ساختن ملات مورد نیاز هستند.

وقتی از آن‌ها درباره چرایی این کار سؤال کردیم پاسخ‌شان این بود: آقایی ما را به اینجا آورد و گفت که در ورودی ساختمان را تیغه آجری بکشیم تا دیگر معتادان و اراذل شب‌ها به داخل ساختمان نروند.

در ورودی بنای اداره تئاتر با دیواری آجری مسدود می‌شود و شاید این امر باعث آسودگی ساکنان ساختمان‌های مجاور شود که شب‌ها امنیت‌شان به خطر افتاده بود.

اما هنرمندان و گروه‌های تئاتری با دیدن دیواری آجری بر ورودی بنای اداره برنامه‌های تئاتر دل نگران می‌شوند که مساله بازسازی این مکان شاید برای مدت‌های طولانی‌تری به تعویق بیفتد.

البته شاید هم بشود امید داشت این ساخت و ساز که تنها به مسدود شدن در ورودی اداره تئاتر منحصر است، نشانه‌هایی از ساخت و ساز هم باشد ولی از کدام ورودی!